הרב עמאר: הצתת המסגד – מעשה נפשע המזיק לעם ישראל ולאנושות

הרב הראשי הספרדי גינה פעולת "תג מחיר" בכפר טובא זנגריה ואמר כי "פגיעה במקומות תפילה היא מעשה חמור ביותר העלול לגרום למלחמת דת מיותרת"

חדשות כיפה אורי פולק 03/10/11 13:42 ה בתשרי התשעב

הרב עמאר: הצתת המסגד – מעשה נפשע המזיק לעם ישראל ולאנושות
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי הספרדי, שלמה עמאר, גינה בחריפות את ביצוע פעולת "תג מחיר" הלילה בכפר טובא זנגריה, סמוך לראש פינה שבאצבע הגליל.

הרב עמאר אמר ל"קול ישראל" כי הפעולה הינה "מעשה נפשע שכולו נזק לעם ישראל ולאנושות". לדבריו, "כל פגיעה במקומות תפילה היא מעשה חמור ביותר העלול לגרום למלחמת דת מיותרת". הרב הראשי הספרדי ציין כי "יש להימנע מטרור בכלל ומפגיעה במקומות קדושים בפרט".

מוקדם יותר הצטרף לגינויים גם יו"ר מרכז ישיבות "בני עקיבא", הרב חיים דרוקמן, אשר אמר כי "כל הפעולות המתבצעות תחת הכותרת 'תג מחיר' הן פעולות זוועתיות, מזעזעות, אנטי יהודיות ואנטי מוסריות. מעבר לעובדה שהן פסולות כשלעצמן הן פוגעות פגיעה קשה בהתיישבות בארץ ישראל".

כפי שדווח בכיפה, כ-11 רבני ישובים באזור הצפון גינו הבוקר את מעשה ההצתה וטענו כי מדובר במעשה חמור וכי הם מתנגדים לו בכל תוקף. "אנו, רבני ישובים באזור הצפון, מקווים כי מעשה זה לא בוצע על רקע לאומני, אך אם יתברר כי יהודים ביצעו זאת במסגרת תג מחיר, אנו מגנים זאת בכל תוקף. מעשה זה אינו אנושי, אינו מוסרי ובוודאי שאינו מתיישר לא עם תורת ישראל, ולא עם ההלכה היהודית וערכיה", כותבים הרבנים.

לדבריהם, "אין מקום למעשים מסוג זה בכל ימות השנה בכלל ובעשרת ימי תשובה בפרט. בימים שאנו מתפללים להופעת מלכות ה' בעולם, יש להרבות בקידוש השם ולא בחילולו".