הרב עמאר: "האויב הגדול שלנו הוא מלחמת אחים"

הרב הראשי לישראל הגיע לביקור מיוחד בחטמ"ר אפרים, יחד עם רבנים ואישי ציבור מהשומרון, לגינוי פומבי של תקיפת חיילי צה"ל על ידי פעילי ימין. הרב עמאר קרא לרבנים לגנות את האירוע

חדשות כיפה אורי פולק 14/12/11 17:12 יח בכסלו התשעב

הרב עמאר: "האויב הגדול שלנו הוא מלחמת אחים"
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, הגיע היום (ד') לביקור מיוחד בחטמ"ר אפרים, במהלכו נפגש עם המח"ט, אל"מ רן כהנא, בעקבות תקיפת חיילי צה"ל על ידי פעילי ימין בבסיס, שלשום. אל ביקורו של הרב עמאר נלוו הרב הראשי לשומרון הרב אליקים לבנון וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

במהלך המפגש המקדים דנו הצדדים על דרכים לחיזוק האווירה הטובה בין ההתיישבות לצה"ל, מתוך הסכמה משותפת שהאווירה ביום יום היא טובה ואף מצוינת. הקצינים סיפרו לרבנים על אירועי שלשום בלילה, והרבנים שיתפו את בני שיחם בתחושות הקשות בציבור המחנה הלאומי מהנחיות הדרג הפוליטי לצה"ל לפעול כנגד אזרחים יהודים ביהודה ושומרון.

(צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון)


"האויב הגדול שלנו הוא מלחמת אחים, זה אפשרי וצריך לפחד מזה מאוד", אמר הרב עמאר לנוכחים. "אלו דברים חמורים מאוד, אסור לנו להחריש. השתיקה יכולה להוות סכנה. אני קורא לכולם לראות את הדברים בעין פקוחה ולראות את הסכנה הקיימת בפעולות מעין אלה". הרב עמאר ציין כי "המחאה שאני מוחה היא מתוך אהבה, לא רק על כבודו של המח"ט אלא כבודו של עם ישראל". הרב הראשי קרא לרבני השומרון למחות על האירוע החמור.

הרב אליקים לבנון ציין כי תכלית המפגש כי להביע תמיכה בקציני צה"ל, לצד הבעת זעזוע על התקיפה. "התקיפה הזו מייצגת מיעוט קיצוני ואפסי בהיקפו. הרבים ימשיכו לשבת על המדוכה כיצד להביא לביעור התופעה הקשה ולהחזרת עם ישראל להרגשה של שותפות אמת בין כל החלקים השונים שבעם", אמר הרב לבנון.

ראש המועצה האזורית שומרון סיכם את המפגש באומרו כי "הנהגת ההתיישבות אומרת בצורה ברורה כי אין דרכה של ההתיישבות בהרמת אבנים על אחים, לא זהו החינוך בהתיישבות ואני משוכנע שלא אדם מיהודה ושומרון עשה מעשה פסול וחמור כזה". מסיקה הדגיש כי "ההתיישבות ביו"ש מוקיעה מעשים פסולים כאלו. ההתיישבות היא בשר מבשרו של צה"ל וצה"ל הוא בשר מבשר ההתיישבות".