הרב עמאר במכתב חריף נגד תפילה משותפת ליהודים ונוצרים

רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, יצא היום במכתב נוקב כנגד יוזמת התפילה המשותפת ביום העצמאות של הרב ריסקין יחד עם אנשי דת נוצרים. "אני קורא לאותו הרב שעוסק בדברים אלו שישוב מדרך זאת"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/04/15 14:30 ג באייר התשעה

הרב עמאר במכתב חריף נגד תפילה משותפת ליהודים ונוצרים
cc by Eli segal, צילום: cc by Eli segal

רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, פרסם היום מכתב נוקב כנגד תפילת יום העצמאות המתוכננת של רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, יחד עם אנשי דת נוצרים מחר בבית הכנסת "הצבי ישראל" בירושלים.

"שמעה ותרגז בטני על השמועה הרעה שעומדים לקיים תפלת הלל ביום העצמאות בבית כנסת בירושלים שהתפלה נערכת בהשתתפות יהודים ונוצרים ורב בישראל מארגן ומוביל את התפילה אשר גם אם מתכוין לטוב אין זו דרך נכונה", כתב הרב עמאר.

הוא מצהיר במכתב כי אינו מתערב במה שהנוצרים עושים לעצמם במקומותיהם, "אבל ריב לנו עמם כאשר מתערבים בעם ישראל להכשילם ולהסיתם מדרך ה' לדרכים זרות", מאשים רבה של ירושלים.

(צילום: באדיבות אריה קינג)

הוא קורא במכתב לרב ריסקין לחזור בו ולבטל את התפילה המשותפת, "ואני קורא בזה לאותו הרב שעוסק בדברים אלו, שישוב מדרך זאת שאינה אלא "אש זרה אשר לא צווה ה'".

הרב עמאר הוסיף במכתבו בקשה שלא להשתתף באירוע המדובר, "אני קורא באהבה וחבה לכל עם ה' סורו נא מאהלים כאלה ושאלו שלום ירושלים בתוך קהל ה' וה' ישמע תפילותינו ברצון".