הרב עמאר ביקש, המתיישבים התחננו – אך בית הכנסת במגרון נהרס

המנהל האזרחי הרס את מקווה הטהרה ובית הכנסת ביישוב מגרון, חרף פנייתו של הרב הראשי לישראל ובקשת המתיישבים להימנע מפגיעה במבנים קדושים. כצל´ה: חילול הקודש בערב ראש השנה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/09/12 18:35 כה באלול התשעב

הרב עמאר ביקש, המתיישבים התחננו – אך בית הכנסת במגרון נהרס
רגבים, צילום: רגבים

המנהל האזרחי הרס היום (ד') את מקווה הטהרה ובית הכנסת של היישוב מגרון, זאת חרף פניות חוזרות ונשנות מצד גורמים בהתיישבות ומצד הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, שביקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לחלל את מבני הדת הקיימים במקום.

הרב עמאר שיגר היום מכתב לראש הממשלה ובו ביקש שבית הכנסת ומקווה הטהרה לא יהרסו אלא יועתקו למקום אחר. במכתב ביקש הרב עמאר מנתניהו "להורות בהוראה ברורה שבעת הפינוי לא ישלחו יד בבית הכנסת שבמקום וכן בבניין מקווה הטהרה".

בתנועת "רגבים" ציינו כי "מפתיע כל פעם מחדש איך במינהל האזרחי מקיים סטנדרט אכיפה כפול. אל מול מבני הדת המוסלמים, כפי שהיה במסגד בכפר בורין, המינהל החליט כי הוא לא יבצע הריסות בשל הרגישות הדתית, אך כלפי מבני הדת היהודיים הרגישות אינה קיימת ואין למינהל שום בעיה להרוס".

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ מסר אמר היום כי "החרבת בית הכנסת והמקווה במגרון בהוראת ממשלת הליכוד בראשות בנימין נתניהו, היא חילול הקודש". כצל'ה טען כי הפתרון למציאות הקיימת היא רשימה מאוחדת בין מפלגות המגזר, "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי", אשר "יהוו תשובת המשקל בכמות ובאיכות לליכוד".