הרב עמאר: "אישה בבית הדין? חלום רע, חס ושלום"

הרב הראשי לישראל התייחס בביטול מוחלט לכל אפשרות עתידית של מינוי אישה לדיינות. "לא יעלה על הדעת, זו סתירה להלכה. עדיף לוותר על בית הדין", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 18/12/11 22:36 כב בכסלו התשעב

הרב עמאר: "אישה בבית הדין? חלום רע, חס ושלום"
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, מתח הערב (א') ביקורת נוקבת על כל אפשרות עתידית למינוי אישה לבית הדין הרבני. "חס ושלום, לא יעלה ולא יבוא החלום הרע הזה, מפני שזה סתירה להלכה", קבע הרב עמאר בראיון לרדיו "קול חי".

"לבחור אישה לוועדת המינויים זה אפשרי בהחלט, אין בזה חיסרון, היא יכולה לשבת ולדון וכל העניין של הדרת נשים הוא דבר שאיננו נכון. התורה מכבדת את הנשים ונותנת להם יקר וגדולה", אמר הרב הראשי, שהסביר כי "יש דברים שהתורה מטילה על הגברים ויש דברים שהיא מטילה על הנשים. רב לא יכול להיות אישה, דיין לא יכול להיות אישה וזה דברים ידועים ואין בהם מחלוקת".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/121820116286.MP3[/embed]

"יש בעוונותינו הרבים אנשים שהם רוצים לעקור את התורה, שהם רוצים שהיא תהיה כפי שהם רוצים אותה. זו עקירה בצורה קשה ביותר, מה שהמן לא הצליח והיוונים לא הצליחו, הם בוודאי לא יצליחו", תקף הרב עמאר.

הרב הראשי אף טען כי גם אם "באופן תיאורטי, אם היינו באיזו מדינה ויגידו לנו שאנחנו מוכנים לתת לכם את בתי הדין בתנאי שאישה תשב שם עם הדיינים, היינו מוותרים על בית הדין ועל הדיינות". הוא ציין כי "לא יעלה על הדעת שום יהודי, אפילו קל שבקלים, שחס ושלום יעלה בדעתו הרעיון הזה. בארץ אין מחשבות כאלה".

בהתייחס להשתתפות נשים בוועדה למינוי דיינים, קבע הרב הראשי כי "אין למנוע מאישה להיות חברה בוועד, ואנחנו לא מנענו ולא מונעים ואין לנו דעה בזה. בבקשה, תמיד היו נשים, גם בקדנציה הזו וגם בזו שלפניה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן