הרב עמאר: איני ראוי לרשת את הרב עובדיה יוסף

אלפים השתתפו בעצרת תפילה לרפואתו של הרב עובדיה יוסף, בהם גם הרב שלמה עמאר, אשר ביקש להבהיר את עמדתו ביחס לקרבות הירושה "ביום שאחרי": "אין מי שראוי לרשת את הרב"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/09/13 10:30 כו בתשרי התשעד

הרב עמאר: איני ראוי לרשת את הרב עובדיה יוסף
איציק אדרי -cc-by, צילום: איציק אדרי -cc-by

הרב שלמה עמאר, לשעבר הרב הראשי הספרדי לישראל, השתתף אמש (א‘) בעצרת התפילה ההמונית לרפואתו של הרב עובדיה יוסף, שהתקיימה ברחבת הכותל המערבי. אל המקום הגיעו אלפי בני אדם אשר התפללו לרפואתו של הרב עובדיה, שעדיין מאושפז במצב קשה אך יציב, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הרב עמאר והרב יצחק יוסף לא החליפו מילה במהלך העצרת. מאוחר יותר שוחח הרב עמאר עם מספר עיתונאים והבהיר: ”איני ראוי לרשת את הרב עובדיה. זה לא זמן לכל המחלוקות, אני לא ראוי להיות עפר תחת כפות רגליו - ואני לא אומר את זה רק היום, אמרתי את זה כל הזמן. בזמן הזה, מדובר בחוסר טעם ודעת לריב, כמו ילדים קטנים שמשחקים בגן“.

”לא צריך לשים לב לשום דבר - לא לכל הקטנוניות ולא לכל מחלוקת. אין מי שראוי להיות - אני בכל אופן לא ראוי להיות עפר תחת כפות רגליו. אמרתי את זה כל השנים. ההתבטלות שלי למרן, אני באמת בטל ומבוטל. גם כל הגדולים האמיתיים התבטלו לפניו בהלכה ובפסיקה“, הוסיף הרב עמאר. ”הם אומרים שאני אשם בכל, אני יודע. אני בוכה יומם ולילה. הלוואי שרק יתקבלו התפילות ומרן יקום על רגליו. כל ההאשמות לא משנות, כדאי לנו כל ההאשמות, רק שיקום ויהיה בריא ויחזור שלם בגופו, שלם בנפשו, שלם בתורתו ובהנהגתו לעם כולו“.

הרב עמאר סיכם וציין כי הוא מתפלל ”שהדור לא יתייתם“ וכי ”המשבר בעצם החולי שלו הוא של כלל ישראל. חייבים להתפלל ולבכות יומם ולילה ולא להפסיק, שלא תחסר הנהגה נפלאה זו“.