הרב עופרן: "בבחירה שבין צבא להלכה, אני ושכמותי נבחר בהלכה"

לאור כוונת צה"ל לבטל את פקודת 'השילוב הראוי', הרב אילעאי עופרן קובע נחרצות : "ביטול הפקודה ידיר מיחידות רבות חיילות וחיילים שומרי מצוות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/16 10:44 כ בחשון התשעז

הרב עופרן: "בבחירה שבין צבא להלכה, אני ושכמותי נבחר בהלכה"
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

השיח על שילוב בנות במערך הלוחם מסרב לגווע וממשיך להסעיר את הציונות הדתית. הבוקר התבטא בנושא הרב אילעאי עופרן, אחד מהרבנים המזוהים ביותר עם הזרם הליברלי, כשכתב שלשיטתו, אין אפשרות לשמור את ההלכה ביחידה לוחמת של בנים ובנות.

בדף הפייסבוק שלו כתהב רב קבוצת יבנה כי הוא "לא מבין בצרכי הצבא. לא מתיימר לנבא מה יחזק את בטחון ישראל. לא יודע מה 'מתאים לנשמת האשה'. לא מתכחש לאפליה. לא מתעלם מכך שהפרדה בדרך כלל יוצרת היררכיה. לא מעוניין בהדרה". בהמשך, כותב אחד מרבניה הצעירים והבולטים של הציונות הדתית: "אך זאת אדע - אין שום דרך לאפשר שמירת הלכה ביחידה לוחמת משותפת לגברים ונשים. ביטול פקודת "השילוב הראוי" ידיר מיחידות רבות חיילות וחיילים שומרי מצוות. בבחירה שבין צבא להלכה, אני ושכמותי נבחר בהלכה. מדינת ישראל בחכמתה - נמנעה עד כה מלהעמיד את חייליה וחיילותיה בפני הדילמה הזו".

אמש התנצל האלוף במיל' יפתח רון טל, על שהאשים את ארגוני השמאל בהחלשתו של צה"ל במסווה של קידום מעמד הנשים בצבא. עם זאת, רון טל לא חזר בו מהדברים שאמר ל'כיפה', נגד שילובן של לוחמות בחיל השיריון: "אני מבקש להבהיר את עמדתי בכל הנוגע להרחבת השירות המבצעי של הנשים בצהל לחיל השיריון. אני אומנם מתנגד לכך, מתוקף ניסיוני בצהל ומתוך הבנתי והכרותי עם הנושא לעומקו, אך אני מתנצל מעומק ליבי אם השתמע מדברי שעמדתי היא שאירגוני שמאל עומדים מאחורי המהלך, מתוך כוונה להחליש את כוחו של צהל".

כזכור, בשבוע שעבר התראיין הרב צפניה דרורי ל'כיפה' ולגבי שילוב נשים כלוחמות שיריון אמר כי "מי שרוצה לקדם כזה דבר הוא אידיוט גמור וזה יפסק מצד עצמו". בהמשך הוא אף הצהיר שבמידה ובצה"ל יתעקשו לערבב ביחידות הלוחמות חיילים וחיילות "אז החיילים הדתיים לא יתגייסו לשיריון וזה הכל. הם פשוט יהרסו את החיל שבני ישיבות ההסדר עזרו לבנות אותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן