הרב עובדיה על לפיד: "מנוול, שונא את הישיבות"

מנהיגה הרוחני של ש"ס תקף את יו"ר "יש עתיד" במהלך דרשתו השבועית. במקביל נועד יו"ר ש"ס, אלי ישי, עם יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/02/13 10:35 ל בשבט התשעג

הרב עובדיה על לפיד: "מנוול, שונא את הישיבות"
שס, צילום: שס

מי שנכח אתמול (מוצאי שבת) בדרשתו השבועית של מנהיגה הרוחני של ש“ס, הרב עובדיה יוסף, התבלבל לרגע אם גדול הפוסקים מדבר על יאיר לפיד או שמא בכלל על אביו, טומי לפיד ז“ל, מייסד ומנהיג מפלגת ”שינוי“.

באופן עקיף התייחס הרב עובדיה ליאיר לפיד וכינה אותו ”מנוול“. במהלך השיעור סיפר הרב עובדיה: "היה מלך אחד שהיה לו שר אחד אהוב שלו, היה אוהב אותו מאוד, כל פעם בא אצל המלך, משוחחים ביניהם על הביטחון ועל הקואליציה ועל האופוזיציה, כל הדברים משוחחים ביניהם, והוא נותן לו את העצות איך יעשה: 'לא תלך עם לפיד. זה מנוול זה, שונא את הישיבות'. מייעץ אותו, נותן לו עצות. וכל פעם היה בא המלך עושה לו כבוד גדול מדבר איתו נותן לו את כל הסודות".

במקביל לדברים הללו, ביום חמישי האחרון התנהלה שיחת טלפון בין נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, לבין יו“ר ש“ס אלי ישי. מלשכתו של ישי נמסר כי השניים "דנו בנושאים שעל הפרק וליבנו את העניינים בעקבות הפרסומים השונים על מתיחות בין המפלגות. השר ישי הדגיש בפני בנט את הצורך בשיתוף פעולה בין המפלגות והבטיח כי מפלגתו תפעל להידוק היחסים“.

בנט וישי צפויים להפגש בימים הקרובים, לפני או אחרי פגישה דרמטית אחרת של בנט - עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.