הרב עובדיה לנשיא פרס: "שמור על עולם התורה"

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר בבתיהם של הרב עובדיה יוסף והרבנים מצגר ועמאר, לכבוד חג הפסח. "עלינו להישמר מפילוג ולפעול למען אחדות העם", אמר הנשיא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/03/13 12:47 כ בניסן התשעג

הרב עובדיה לנשיא פרס: "שמור על עולם התורה"
דוברות בית הנשיא, צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים היום (א‘) את ביקור חג הפסח המסורתי בביתם של הרב עובדיה יוסף, הרב הראשי האשכנזי הרב יונה מצגר והרב הראשי הספרדי הרב שלמה עמאר.

בביקורו אצל מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף ברך הרב את הנשיא על פועלו למען אחדות בעם והביע תקווה כי הנשיא ישמור על עולם התורה. הרב עובדיה אמר לפרס כי "אתה אדם המאחד את העם, כל הציבור מוקיר ומעריך אותך - יש לך חובה לעשות את השליחות בימים אלו ולשמור על עולם התורה". עוד הדגיש הרב עובדיה יוסף כי ”התורה שמרה והגנה על עם ישראל, יש לשמור עליה“.

הנשיא השיב כי יעשה ככל שביכולתו וכי הנושא טבוע בעצמותיו עוד מבית אבא, כשסבו אשר למד בישיבת וולוז'ין, הוא ציווה לו בעת פרדתם, ברכבת בדרך לישראל, לשמור על יהדותו. הוא הוסיף כי הוא ”מבין את המשמעות של שמירת התורה“ וכי זו הצוואה אשר מלווה אותו כל ימיו.

(צילום: דוברות בית הנשיא)

פרס התייחס גם לחג הפסח בביקור ואמר כי "בתפיסה היהודית ערכים הינם חשובים יותר מנכסים - ואם יש לנו נכסים עלינו להשקיע אותם בערכים. בני ישראל יצאו ממצרים 40 שנה, דרך שיכלה להיות קצרה הרבה יותר אך היה עליהם לעבור שתי מדבריות, האחד הקרקעי והשני הוא המדבר שבלב המסמל את רוח העם והערכים". הנשיא הוסיף כי את הנכסים יש להשקיע במלחמה בפערים החברתיים, בערכים ובצמצום העוני“. הרב עובדיה הסכים לאמירה זו ואמר כי הערכים הרוחניים הם מהותו של חג הפסח - המסמל יציאה לחירות רוחנית.

בביקורו אצל הרב הראשי הספרדי הראשון לציון הרב שלמה עמאר אמר הנשיא: "באתי לאחל לכם ולכל בית ישראל חג פסח שמח - בפועלך כרב ראשי הבאת מאור פנים לישראל, אחדות וכבוד לתורה". הרב עמאר הודה לנשיא ואמר לו כי הוא ”רוצה להודות לכבוד הנשיא על עצותיך שתמיד מאירות עיניים, ועל כך שגם בעתות משבר אתה פועל לאחדות בעם - מי ייתן ויהיה חג שמח לכל בית ישראל".

(צילום: דוברות בית הנשיא)

בפגישתו עם הרב הראשי האשכנזי יונה מצגר, הביע הרב תפילה לכך שהשסע בין הפלג החרדי במדינת ישראל לפלג הציוני לא יעמיק, ואמר כי ניתן להקים, בחסות הנשיא, קשר של מפגשים בין ראשי קהלים שונים, על מנת למצוא את הנוסחה המגשרת בין כל הקהלים בישראל. "עלינו לוודא כי נושא האחדות לא יהפוך לנושא לפילוג“, הסכים פרס, ”עלינו לשמור על אחדות העם היהודי תחת מכנה משותף המשותף לכולם - ובראשו עשרת הדברות. עם יהודי ללא יסוד מוסרי אינו יוכל להתקיים. אפשר לאחד את העם בשקט, תחת התשתית הרעיונית בה כולם יכולים להאמין".