הרב עובדיה לנעם שליט: שתזכה בקרוב לחתן את גלעד

אביו של החייל החטוף הגיע כדי להודות לרב עובדיה יוסף על תמיכתו באישור עסקת שליט. הרב עובדיה ברך אותו ואיחל למשפחת שליט: "תחל שנה וברכותיה"

חדשות כיפה אורי פולק 11/10/11 23:32 יג בתשרי התשעב

הרב עובדיה לנעם שליט: שתזכה בקרוב לחתן את גלעד
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

בעת שהממשלה התכנסה לאישור עסקת שליט, הדרמה האמיתית התרחשה לא הרחק משם, בביתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס - הרב עובדיה יוסף. נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, הגיע לביתו של הרב עובדיה כדי להודות לו, ככל הנראה, על תמיכתו באישור העסקה.

על פי דיווחים שונים, שלשום נפגש שר הביטחון אהוד ברק עם הרב עובדיה יוסף ושכנע אותו לחרוג ממנהגו ולתמוך בעסקה לשחרור המחבלים. הרב עובדיה אישר את העסקה והורה לשרי ש"ס להצביע בעדה לכשתובא לאישור.

הרב עובדיה איחל לנעם שליט "חג שמח, כפול. מועדים לשמחה, חגים וזמנים לששון". הוא איחל לו: "תזכה לחתן את הבן שלך, שיהיה תחת החופה בקרוב, ויקים בית נאמן - בישראל. תבורך מפי עליון". עוד ביקש הרב עובדיה למסור גם לאביבה שליט, אשתו של נעם, "דרישת שלום ושנה טובה. תחל שנה וברכותיה".

בתום פגישתם המשותפת סיפר נעם שליט כי הרב עובדיה "בירך איתנו והתפלל שגלעד יחזור הביתה בקרוב ויזכה להיות איתנו". הוא ציין כי הרב עובדיה שוחח עמו על חשיבות מצוות פדיון שבויים והביע תקווה כי אכן הממשלה תזכה לעשות זאת במהלך הערב.

גם הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, פרסמו הערב הודעה מיוחדת התומכת באישור העסקה. "אנו קוראים לכל העם להתפלל עבור גלעד, שהשמחה תהיה שלמה ולא מלווה בשום צער ונזק מביצוע העסקה ומתוצאותיה. בזכות מצוות פדיון שבויים, שהיא הגדולה שבמצוות, הקב"ה ישמע תפילתנו ויקרב גאולתנו בשובה ונחת", כתבו הרבנים, שציינו כי הם מתפללים לכך ששחרור המחבלים תמורת גלעד לא יגרום נזק לביטחון המדינה ולאזרחיה.