הרב עובדיה: לא לתקוף באיראן, נבטח בקב"ה והוא יילחם לנו

בשיעורו השבועי התייחס מנהיגה הרוחני של ש"ס, לראשונה בפומבי, לסוגיית הגרעין האיראני. "לא צריכים לתקוף באיראן, הקב"ה ילחם לכם ואתם תחרישון"

חדשות כיפה אורי פולק 26/02/12 09:39 ג באדר התשעב

הרב עובדיה: לא לתקוף באיראן, נבטח בקב"ה והוא יילחם לנו
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התייחס בשיעורו השבועי שנמסר אמש (מוצאי שבת) לאיום הגרעיני האיראני, תוך שהוא חוזר על עמדתו, הפעם בפומבי, לפיה אין לישראל לתקוף באיראן - אלא לסמוך על תשועת הקב"ה.

"בכל דור ודור עומדים לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם. עכשיו יש גם המן בפרס ומדי. זה אולי גלגול של המן. אין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים. להתפלל אל הקב"ה שיראה איזה עם נאמן אלפים ורבבות עוסקים בתורה. מעולם לא היה ככה. בתלמודי תורה ישיבה קטנה ישיבה גדולה כולל", אמר הרב עובדיה בשיעורו.

בתפילה שנשא במהלך השיעור אמר הרב עובדיה: "רבונו של עולם, תראה את כל העם הזה שעוסקים בתורה. בזכותם תושיע לישראל". הוא הוסיף והדגיש כי "לא צריכים לתקוף באיראן, לא להתקיף, הקב"ה ילחם לכם ואתם תחרישון. נבטח בקב"ה. ראיתי רשע עריץ ויעבור והנה איננו. כמו שעשה להמן יעשה לו, ילך לגיהנום".

עמדתו זו של הרב עובדיה יוסף כבר נמסרה, לפי דיווחים שונים, בשיחות סגורות שקיים הרב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. בטור שפרסם הפובליציסט אמנון אברמוביץ' לפני כשלושה חודשים, כתב אברמוביץ' כי"נתניהו וברק נוהגים לפקוד את הרב עובדיה יוסף. העוזרים והפלאפונים בחוץ, הפיות מוצמדים לאפרכסת אוזנו, כפות הידיים מכסות על הפיות, או אז הם לוחשים באוזניו דברי אסטרטגיה וטקטיקה, הלכות מדיניות ופסוקי ביטחון. הם לוחשים, והרב שלו. הם מנסים לשכנע - והרב אומר, לא!".