הרב עובדיה יתמוך בבנו יצחק לתפקיד הרב הראשי הספרדי

הרב עובדיה יוסף הסיר את תמיכתו מבנו, אברהם, לאחר שנפתחה נגדו חקירה פלילית. עוד החליט לתמוך ברב דוד לאו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/07/13 11:33 ה באב התשעג

הרב עובדיה יתמוך בבנו יצחק לתפקיד הרב הראשי הספרדי
cc-by-urielkoby, צילום: cc-by-urielkoby

מהפך בש“ס: פתיחת החקירה הפלילית נגד רב העיר חולון, הרב אברהם יוסף, הביאה היום (ו‘) את הרב עובדיה יוסף להחליט להעביר את תמיכתו לבנו יצחק. בפנייה לחברי האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים לישראל, אמר הרב עובדיה כי בנו יצחק הינו פוסק הלכה מובהק וכי ”אין ספק שבחירתו תביא כבוד רב למוסד הרבנות אשר מהותו היא פסיקת הלכה“.

בתוך כך החליט הרב עובדיה לגייס את תמיכת ש“ס לטובת המועמד האשכנזי, הרב דוד לאו, רבה של העיר מודיעין המתמודד לרבנות הראשית. הרב עובדיה הנחה את יו“ר ש“ס, אריה דרעי, לפעול בעניין.

הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו ההלכתית של הרב עובדיה אביו, עומד בראש ישיבת ”חזון עובדיה“ ומחבר סדרת הספרים ”ילקוט יוסף“. עד כה הוציא לאור 40 ספרי הלכה. הוא למד בישיבות ”פורת יוסף“, ”הנגב“ ו“חברון“ והחל את דרכו ברבנות כבר בגיל 23, כשמונה לרב היישובים נס הרים, בר גיורא ומטע.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן