הרב עובדיה יוסף צפוי לעבור ניתוח להשתלת קוצב לב קבוע

רופאיו של הרב יוסף ציינו כי את ההחלטה הסופית בדבר הניתוח הם יקבלו בהתאם להתפתחויות במצבו הרפואי. עדין נשקפת סכנה לחייו ורבים מתפללים לרפואתו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/09/13 21:32 כ בתשרי התשעד

הרב עובדיה יוסף צפוי לעבור ניתוח להשתלת קוצב לב קבוע
שס, צילום: שס

הרב עובדיה יוסף, גדול הפוסקים בדורנו, עדיין מורדם ומונשם בבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא במצב קשה. מחר הוא עשוי לעבור מחר ניתוח להשתלה של קוצב לב קבוע בגופו.

רופאיו של הרב יוסף ציינו כי את ההחלטה על הניתוח הם יקבלו בהתאם להתפתחויות במצבו הרפואי. במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום אחר הצהריים בבית החולים, מסר המשנה למנכ“ל בית החולים, פרופ‘ יעקב נפרסטק, כי מצבו של הרב עובדיה - קשה: ”הוא נזקק לסיוע תרופתי לתמיכה בלחץ הדם. גם לשמירת קצב הלב ותפקוד הכליות. ברגע שיש כישלון של מספר מערכות, זה מקשה יותר על התגובה לטיפול ואנחנו עושים הכל“.

פרופ‘ נפרסטק ציין כי סביב מיטתו של הרב עובדיה נמצאים בני משפחתו. "אנחנו עושים הכל בהתייעצות עם המשפחה, מנסים לייצב את מצבו. נשקפת סכנה לחייו. העובדה שיש כמה מערכות כושלות מראה על מצב רפואי קשה", ציין.

מוקדם יותר אמר אחד מרופאיו של הרב יוסף, הפרופסור דני גילון, כי ”למרות שהוא היה יציב במהלך הלילה, ולאחר הערכה חוזרת במהלך הבוקר, מצבו קשה. אחד הביטויים לזה הוא הצורך להשתמש בתרופה שמחזקת או שומרת על לחץ דם. זה סימן לא טוב ועוד פחות טוב כשמדובר באדם מבוגר“.

יו“ר ש“ס, אריה דרעי, הגדיר את מצבו של הרב ”לא פשוט“ וקרא להתפלל לשלומו: ”כל רגע אנחנו יכולים לשמוע בשורות טובות וגם חלילה וחס המצב יכול להידרדר. אנחנו מתפללים שהמצב יתהפך לטובה. זה הזמן להתפלל, כיוון שהמצב הוא הפיך ויש סיכוי טוב בעזרת השם שהרב יכול לצאת מהעניין הזה. זה לא מצב חלילה וחס של ייאוש ולכן צריך להתפלל“.