הרב עובדיה יוסף על "שלום עכשיו": "הם רשעים"

מנהיגה הרוחני של ש"ס נפגש עם נציגי ההתיישבות ביהודה ושומרון, על רקע כוונת הממשלה להרוס בחודשים הקרובים מספר מאחזים בהתיישבות. לדבריו, הפינוי הוא "עוול לציבור קדוש שמסור למען ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/11 21:02 יב בחשון התשעב

הרב עובדיה יוסף על "שלום עכשיו": "הם רשעים"
יח"צ, צילום: יח"צ

נציגי היישובים ביהודה ושומרון נפגשו היום (ד') עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, זאת על רקע כוונת הממשלה להרוס בחודשים הקרובים מספר מאחזים ביהודה ושומרון, בהתאם להנחיית בג"ץ.

בפגישה, שהתקיימה בביתו של הרב עובדיה בירושלים, שאל הרב את נציגי המתיישבים "האם יש תובעים ערבים לקרקעות", עניין שהוכח השבוע כאיננו קביל, שכן התובעים הפלסטינים משכו את עתירתם מבית המשפט, בשל אי יכולתם להוכיח את בעלותם על הקרקע במגרון. השר אלי ישי הוסיף ואמר לרב כי העניין איננו הפלסטינים כי אם ארגון השמאל "שלום עכשיו", אשר הגיש את התביעה לבג"ץ בעניין פינוי המאחזים. "הם רשעים", אמר הרב עובדיה בתגובה לדברים, לאחר שהדגיש כי הרס היישובים הוא "עוול והרמת יד בציבור קדוש שמסור למען ישראל".

הרב עובדיה יוסף פנה לשר ישי והורה לו לעשות ככל הניתן לפתרון הסוגיה. "אני מכבד את ראש הממשלה והוא עשה דברים טובים ועומד על הצרכים שלנו מול העולם. הוא צריך לפתור את העניין ושבעזרת השם הדברים לא יהיו", אמר הרב. הרב עובדיה הוסיף ובירך את נציגי ההתיישבות ואמר להם כי הקדוש ברוך הוא יהיה לימינם.

ראש מועצת בנימין וחבר הנהלת מועצת יש"ע, אבי רואה, אמר לאחר הפגישה כי "במסגרת המאבקים והאי-ודאות, פגישה מסוג זה חשובה לנו קודם כל לחיזוק דרכנו. בנוסף, מדובר בעוד גורם חשוב בלחץ על ראש הממשלה והסובבים אותו, שעוסקים בסוגיית היישובים הצעירים. אנחנו מזהים בימים האחרונים תזוזה חיובית ברצון שלהם למצוא פתרונות, משום שיש הבנה שלהיכנס לתהליך של הריסות זה פשוט לא שייך".