הרב עובדיה יוסף על אלי ישי: יו"ר נאמן

הבוקר (ה') פורסמה הקלטה נוספת של הרב עובדיה המנוח כמה שבועות לפני פטירתו בה הוא מברך את ישי ומכנה אותו יו"ר נאמן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/02/15 09:41 טז בשבט התשעה

הרב עובדיה יוסף על אלי ישי: יו"ר נאמן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המאבק בין אלי ישי העומד בראשות מפלגת יחד לבין מפלגת ש"ס נמשך והבוקר התפרסמה בגל"צ הקלטה נוספת של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהוקלטה כמה שבועות לפני פטירתו ובה נשמע הרב הישיש מברך בחמימות רבה את אלי ישי ומשתמש במילים 'יו"ר נאמן' זאת למרות שישי כבר לא היה יו"ר המפלגה כמה חודשים קודם לכן.

"אני אוהב אותך מאד, שליח נאמן, יו"ר נאמן אני אוהב אותך והשם אוהב אותך. אתה מזומן לחיי העולם הבא" נשמע הרב תוך כדי שהוא מוסיף עוד ברכות לראשו של ישי.

זוהי לא ההקלטה הראשונה של הרב שמתפרסמת בנושא. כזכור, לפני כחודש נחשפה הקלטה של הרב עובדיה יוסף שנערכה בשנת 2008 לקראת סיום הקלון של דרעי. בהקלטה נשאל הרב עובדיה על ידי בנו האם הוא רוצה להחזיר את דרעי בקיץ, והשיב בשלילה.

"30-40 אחוז (מהמצביעים) יברחו לנו. למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30-40 אחוז לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר" נראה הרב אומר בחריפות בסרטון.

בקטעי הקלטות נוספים שפורסמו נשמעו התבטאויות נוספות על דרעי. "אני יודע מהניסיון שעבר, הוא (דרעי) עצמאי מדי. זה לא רשע?", אמר לבנו. "עד עכשיו אני סובל בשביל צ'יקוטאי שהוא (דרעי) הוציא אותו והכניס את טולדנו. הוא (דרעי) עשה את זה. אמא שלך בכתה בדמעות שליש. היו שנתיים-שלוש עובד, הביא להם ספרי תורה, הביא להם הכל ואחר כך בא (דרעי) ברגע האחרון, הוציא אותם בשביל טולדנו. זה לא רשע? אמרתי לו, כמה פעמים דיברתי איתו, לא רצה לשמוע".

"הוא עצמאי. כשהוא עצמאי... קח לך מפלגה אחרת, תעשה תנועה אחרת. מה אכפת לי? שיעשה תנועה אחרת. הוא עודד את כדורי שיעשה מפלגה אחרת. מה יצא לו? 5,000 (קולות) אפילו (אחוז) חסימה לא עבר. אז גם הוא לא יעבור. יעבור - יעבור. מה אנחנו רוצים ממנו? מה רוצה ממני? אני לא יכול לבגוד באלי ישי".

בש"ס הגיבו להקלטה החדשה בזעם ואמרו כי עצוב שבעת בה כל עם ישראל התפלל לרפואתו של הרב היו כאלו שחשבו להקליט אותו ולהוציא ממנו מילים בכוח כדי להשתמש בזה לאחר מכן.

בניגוד לפעם הקודמת בה הכחיש ישי שהוא זה שמסר את ההקלטות לתקשורת הפעם נראה כמעט בברור שהוא מקור ההקלטה. ישי שמתנודד בסקרים על סף אחוז החסימה גם לאחר האיחוד עם עצמה לישראל חושש שלא יעבור לבסוף את אחוז החסימה והוא יוותר בסופו של יום מחוץ לכנסת. למרות זאת, התגייסותם של חלק מרבני החרד"ל לטובת מפלגתו יכולה לשנות את פני התמונה ולהביא להצלחת הרשימה.