הרב עובדיה יוסף: מתפלל שמובארק יצא זכאי

מנהיגה הרוחני של ש"ס תאר את הקשר המיוחד שהיה לו עם נשיא מצרים לשעבר, הגדיר אותו כ"איש שלום, אוהב ישראל" וציין כי הוא "מתפלל לקדוש ברוך הוא שיציל אותו מיד שונאיו"

חדשות כיפה אורי פולק 15/01/12 09:16 כ בטבת התשעב

הרב עובדיה יוסף: מתפלל שמובארק יצא זכאי
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס ומבכירי הפוסקים בישראל, הרב עובדיה יוסף, נשא אמש (שבת) דברים בעד החלמתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, זאת על רקע מצבו הרפואי ולאור המשפט המתנהל נגדו במצרים שלאחר ההפיכה.

בדרשתו השבועית אמר הרב עובדיה כי "מובארק הביא כבוד למצרים, הוא נפל עכשיו ואני מתפלל לקדוש ברוך הוא שייטע בלבם של השופטים חכמה, בינה ודעת, שיפסקו דינו ויוציאו אותו זכאי ואחר כך אני אעמוד להתפלל שה' ייתן לו רפואה שלמה ויהיה בריא".

הרב עובדיה סיפר על מפגש מרגש שהתקיים בין השניים לפני 28 שנה, בעת שהיה רב ראשי לישראל, כששמע שבמצרים מתכננים לבנות כביש על בית קברות יהודי. הרב עובדיה נפגש אז עם מובארק, ביקש ממנו לשנות את תוואי הדרך - ונשיא מצרים הסכים.

"נודע לי שבמצרים החליטו מהנדסים בכירים לעשות תוואי על כביש כדי להקל על התושבים, אבל הכביש הזה עובר על בית קברות של יהודים. היה איתי רבי אריה דרעי, מובארק קיבל אותנו בכבוד מלאכים ואמרנו לו שהתוואי הזה פוגע בקברות היהודים, 'מבקשים ממך לשנות את התוואי'. הוא עשה לנו כבוד ואחרי שביקשתי, הוא הסכים", תיאר הרב עובדיה.

"אחרי שהוא סיים את דברים והוציאו את כולם החוצה, נשארת איתו לבד והוא אמר לי 'אדוני הרב, תברך אותי, אני מאמין בברכה שלך'. שמתי ידי על ראשו ובירכתי אותו 'יהי רצון שתאריך ימים על מלאכתך'", הוסיף וסיפר הרב עובדיה, שציין כי "זה היה לפני 28 שנה, במצרים שיהיה נשיא כל כך הרבה זמן זה דבר נדיר, לא דבר רגיל, אבל ברוך השם הברכה התקיימה".

הרב עובדיה המשיך לתאר את מובארק וסיכם כי "האיש הזה מנע מלחמות, איש שלום, אוהב ישראל ונפל עכשיו, ואני מתפלל לקדוש ברוך הוא שיציל אותו מיד שונאיו".