הרב עובדיה יוסף: לאהוב ולחבק את הכיפות הסרוגות

בשיעורו השבועי התנצל מנהיגה הרוחני של ש"ס על דבריו של הרב שלום כהן, שכינה שבוע קודם לכן את הציונות הדתית - "עמלק". הרב דרוקמן: זה סגנון חמור שיש למחות כנגדו בכל תוקף

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/07/13 08:50 יד באב התשעג

הרב עובדיה יוסף: לאהוב ולחבק את הכיפות הסרוגות
שס, צילום: שס

הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש“ס, התנצל אתמול (מוצאי שבת) על דברים שנאמרו בשיעורו השבועי שבוע קודם לכן על ידי הרב שלום כהן, שהתייחס לציונות הדתית כאל ”עמלק“.

בשיעורו השבועי אמר הרב יוסף כי הרב כהן ”דיבר כמה דברים נגד הכיפות הסרוגות. אבל לי אין שום ספק שהוא לא מתכוון על אנשים שלובשים כיפות סרוגות. וכי הכיפה מעידה מיהו האדם? כוונתו רק על פוליטיקאים שעזבו מקור והלכו עם אויבי התורה“.

הרב עובדיה הבהיר כי ”שאר כלל חברי הכיפות הסרוגות כולם אהובים, כולם ברורים. הייתי הולך לישיבות הסדר לומר דברי תורה, והיו שמחים וגם אני שמחתי. עלינו לאהוב ולחבק אותם“.

הרב חיים דרוקמן התייחס לדבריו של הרב עובדיה ואמר כי "טוב עשה הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א שתיקן את דבריו של הרב שלום הכהן, כשהשתמש בביטוי מחריד ודברי הסתה כלפי כלל חובשי הכיפות הסרוגות. אף יהודי איננו עמלק, ובוודאי שלא שרים וחברי הכנסת של הבית היהודי אשר פועלים במסירות למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל“.

”כששרים וחברי הכנסת של ש"ס חברו בזמנו לממשלת רבין שחתמה על הסכמי אוסלו שסיכנו חיים של אלפי יהודים, לא נאמר עליהם כי הם עמלק, כי יהודי באשר הוא יהודי אינו יכול להקרא בביטויים אלה. זהו סגנון חמור שיש למחות כנגדו בכל תוקף. 'חכמים - היזהרו בדבריכם' ולא יהיה צורך אחר כך בהסברים, שהם עצמם באמת אינם מסבירים“, הוסיף הרב דרוקמן.