הרב עובדיה יוסף חתם על תמיכה ב"דיל" של הרב דרוקמן

מנהיגה הרוחני של ש"ס הסכים לשתף פעולה עם "הבית היהודי" כדי לקדם את מועמדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי, תמורת הארכת כהונתו של הרב עמאר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/05/13 16:02 ד בסיון התשעג

הרב עובדיה יוסף חתם על תמיכה ב"דיל" של הרב דרוקמן
שס, צילום: שס

הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש“ס, חתם היום (ב‘) על הסכמה עקרונית לקידום ה“דיל“ שהציג הרב חיים דרוקמן, לקידום מועמדותו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל, תמורת הארכת כהונתו של הרב הראשי הספרדי המכהן, הרב שלמה עמאר.

הרב עובדיה דן ב“דיל“ במהלך פגישה שהתקיימה בביתו ביום שישי האחרון, יחד עם יו“ר ש“ס אריה דרעי והרב עמאר. ”המתווה שהתווה כבודו בעניין מועמדות רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל, ואני מסכים להנ"ל“, חתם הרב עובדיה במכתב.

הרב דרוקמן, הצליח לגייס את ש"ס להסכם (צילום: cc-by-Shuki)

כזכור, ”הבית היהודי“ הציבה אולטימטום לש“ס, עוד בשבוע שעבר, לפיו עליהם להסכים ל“דיל“ של הרב דרוקמן - אחרת המפלגה תקדם את מועמדותם של שני רבנים ראשיים לתפקיד. ש“ס הגיבה בזעם, אך בסופו של דבר עמדה היום באולטימטום.

הרב אריאל נחשב למועמד שבקונצנזוס שיזכה לתמיכה גורפת מקיר לקיר, כנשיא ארגון הרבנים ”צהר“, המשמש כיום גם כרבה של רמת גן. נזכיר כי בשנת 2003 ניסה הרב אריאל להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל - אך הפסיד את התפקיד בעקבות ”דיל“ שנסגר בין המפלגות החרדיות, שהביא לבסוף למינויו של הרב יונה מצגר לתפקיד. הרצתו של הרב אריאל לתפקיד כרוכה גם בשינוי חקיקה, היות והרב חצה את גיל ה-70, ולכן, על פי חוק, נאסר עליו להתמודד.

אלא שבמסגרת ה“דיל“ עם ש“ס הוסכם לקדם שינוי חקיקה שיאפשר את ריצתו של הרב אריאל - ואת המשך תקופת כהונתו של הרב עמאר.