הרב עובדיה יוסף הורה: להקפיא הבחירות לרבנות ירושלים

מתוך רצון להימנע מעימות בין ש"ס ל"דגל התורה", מסתמן עיכוב נוסף בהליך המייגע לבחירת רב ראשי לירושלים. השר לשירותי דת, יעקב מרגי: "רבנים הזהירו את הרב עובדיה והוא החליט לבחון את הנושא"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/08/12 11:03 י באלול התשעב

הרב עובדיה יוסף הורה: להקפיא הבחירות לרבנות ירושלים
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס ומחשובי הפוסקים בזמננו, הורה להקפיא את ההליכים לבחירת רב ראשי לירושלים זאת כדי לבדוק את הטענות לגבי האפשרויות למינוי רב ציוני דתי לרב העיר האשכנזי. ההחלטה לעכב את המינוי מבוססת ככל הנראה על רצונו של הרב עובדיה להימנע מסכסוך עם "דגל התורה".

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, התייחס אמש (ב') למהלך בראיון לרדיו "קול חי". "הגעתי לבית הרב ואז הוא אמר לי שבאו אליו רבנים שאמרו לו שיכול לצאת תקלה מהסיפור הזה והוא רוצה לבדוק את זה", אמר השר מרגי, "הוא לא הוריד את זה מסדר היום הוא רוצה שלא להאיץ את התהליך כדי לתת לו שהות לבדוק את הטענות. הוא אמר שהוא רוצה לבדוק את הנושא הזה".

השר מרגי הוסיף כי הוא "צריך לתת בזמן סביר, כמו שזה נעשה, לתת לרב או מי מטעמו לבדוק את הטענות. אני עומד בראש משרד ממלכתי ואני מחויב גם לתהליכים חוקיים וממלכתיים".

בשבוע שעבר דיווחנו כי הוועדה לבחירת הגוף הבוחר את רבני ירושלים החליטה לדחות את כל הערעורים ובכך הסתיימו למעשה ההליכים לבחירות ובשבוע הבא יוחלט על מועד הבחירות הסופי. ישיבת הוועדה התנהלה באווירה נינוחה במשך כארבע שעות בה נדונו בהרחבה כל הטענות והערעורים של בתי הכנסת שלא נבחרו לשגר נציגים מטעמם לאסיפה הבוחרת.

כזכור, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אשר יזם בשנים האחרונות את הליך הבחירה של רב ראשי ציוני לעיר, הוביל בחירה של בתי כנסת לגוף הבוחר על פי חלוקה גיאוגרפית של העיר המבוססת על החלוקה למנהלים קהילתיים וצביון האזורים השונים כך שבתי הכנסת ישקפו את אוכלוסיית ירושלים היהודית, קרי 70% ציבור כללי ו30% חרדים. כעת, כאמור, מסתמן עיכוב נוסף בתהליך - עד להסדרת המחלוקת בין ש"ס ל"דגל התורה".