הרב עובדיה: השופטים רשעים ופסולים לעדות

בשיעורו השבועי תקף הרב עובדיה יוסף את מערכת המשפט בישראל וטען כי "כל השופטים כולם בבתי המשפט החילוניים פסולים לעדות. אסור לקחת אותם לקידושין, לחתום על כתובה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/08/12 11:36 ב באלול התשעב

הרב עובדיה: השופטים רשעים ופסולים לעדות
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס ומגדולי הפוסקים בדורנו, קורא שלא לצרף למניין שופטים - וטוען כי הם "רשעים" ו"פסולים לעדות".

בדרשתו השבועית שנמסרה שלשום הסביר הרב עובדיה כי כל שופט באשר הוא הינו "רשע", "פסול לעדות" ואין לקבלו כשליח ציבור בבתי הכנסת. לדבריו, השופטים "שונאים את התורה" - וראייה לכך ניתן לראות בפסילת "חוק טל" בבג"ץ, לפני כחצי שנה.

"מי שהולך לדון בערכאות של גויים שדנים לפי חוקות שלהם הרי זה מרים ידו בתורתו של משה רבנו ונקרא רשע. הם דנים כמו דיני אומות העולם. לא כמו התורה. מקבלים עדות של אשה. זה כמה דברים שהם עושים נגד התורה", אמר הרב עובדיה.

"היום מזלזלים בדבר הזה, הולכים לדון אצל הערכאות, בתי משפט חילוניים, שהם דנים נגד התורה והוציאו פסקיהם. אנחנו רואים את ההתנהגות שלהם נגד התורה, נגד בני הישיבות, ככה הם עושים... אין להם אהבה לתורה. שונאים את התורה. אז אלה פסולים לעדות", הוסיף הרב עובדיה, שציין כי "כל השופטים כולם בבתי המשפט החילוניים פסולים לעדות. אסור לקחת אותם לקידושין, לחתום על כתובה. זה אסור. אדם שלוקח לקידושין שלו עם עדים כאלה, יושב עם אשה בזנות... קידושין פסולים. לא שווים כלום. כאילו לא היה קידושין".

עוד מתח הרב עובדיה ביקורת על הורים השולחים את ילדיהם ללמוד בבתי ספר חילוניים. לדעתו ההלכתית, הורה שעושה זאת "פסול מלהיות שליח ציבור. אפילו אם הוא שומר מצוות ומתפלל, כיוון שהוא לא מקפיד שבניו ילכו לתלמוד תורה, אלא הולכים לבית ספר חילוני, יוצאים לתרבות רעה, נהיים רשעים, מה ייצא משמה? פורה ראש ולענה, לא תורה, לא תפילין, לא פסח ולא כיפור. למה? המורים שלהם, גם כן רוב המורים הם מינים".

"מי ששולח את בניו שמה צריך שיהיה מודע, שבניו, הוא משחית אותם. הוא קובר אותם, ויהיה פסול להיות שליח ציבור", הוסיף הרב יוסף, "אנו רואים את זה בחוש, בעיניים שלנו, שמי שלומדים בבית ספר חילוני יוצאים לתרבות רעה, אין להם דת ודין. לא כמו אלה שמתחנכים בתלמוד תורה של ישראל, לומדים תורה ומצוות והתורה שומרת עליהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן