הרב עובדיה הסכים לשחרר מחבל שתכנן להתנקש בו

זאת בעקבות בקשה של ממשלת צרפת ובמסגרת השלב השני ל"עסקת שליט". אלי ישי: "ההחלטה הייתה מתוך דאגה לכלל היהודים בצרפת"

חדשות כיפה אורי פולק 11/12/11 18:32 טו בכסלו התשעב

הרב עובדיה הסכים לשחרר מחבל שתכנן להתנקש בו
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס ומגדולי הפוסקים בדורנו, נפגש היום (א') עם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, והודיע לו על הסכמתו לשחרר את המחבל סלאח חמורי, פלסטיני בעל אזרחות צרפתית הצרפתית שהורשע בשנת 2005 כי תכנן לפגוע ברב ונידון לשבע שנות מאסר.

הסכמתו של הרב עובדיה תשפיע על ההחלטה לשחרר את חמורי במהלך השלב השני של "עסקת שליט", כמה חודשים לפני סיום תקופת מאסרו של המחבל. במפגש עם השגריר הצרפתי העביר הרב עובדיה אגרת לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בה הוא הביע את הסכמתו האישית לשחרור.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, הסביר כי "הרב העריך את פעולות הנשיא לטובת מדינת ישראל וגם לטובת היהודים הגרים בצרפת כך שהרב מבחינתו מוכן לוותר על כל מה שקשור אליו באופן אישי בתנאי שיהיה טוב לכלל ישראל. ההחלטה הייתה מתוך ראייה כוללת, הערכה לנשיא ודאגה לכלל היהודים הנמצאים בצרפת".

נושא שחרורו של חמורי, שהיה חלק משמעותי מ"עסקת שליט", עלה כבר לפני כשנה בפנייה רשמית של ממשלת צרפת לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. הצרפתים ביקשו לכלול את המחבל בשלב השני של העסקה, אך נתניהו התנה זאת בהסכמתו האישית של הרב עובדיה, שהתקבלה היום באופן סופי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן