הרב סתיו קורא להשתתפות רבני צהר בכנס של הרבנים אריאל ודרוקמן

חצי שנה לאחר הבחירות לרבנות הראשית והסכסוך המתוקשר עם הרב אריאל מפרסם הרב דוד סתיו מכתב בו הוא קורא לרבני צהר להשתתף בכנס בהנהגת הרב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/01/14 10:44 יח בשבט התשעד

הרב סתיו קורא להשתתפות רבני צהר בכנס של הרבנים אריאל ודרוקמן

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר שלח מכתב לכלל רבני הארגון, בו הוא קורא לרבנים להשתתף בכנס שיתקיים השבוע (ג') בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפותם והנהגתם של הרב יעקב אריאל והרב חיים דרוקמן.

"בימים אלו מתחולל שיח משמעותי בחברה הישראלית על היחס ללימוד התורה", כותב הרב סתיו. "לנו, כרבנים בציונות הדתית, אין צורך להסביר את החשיבות הגדולה של החיבור בין חובתנו לשרת בצה"ל כחלק ממלחמת מצווה, לצד לימוד התורה".

"לצערנו", ממשיך הרב סתיו, "במהלך הוויכוח הציבורי עולים קולות, גם מתוך הציונות הדתית, המציבים סימן שאלה על עצם החשיבות של לימוד התורה במלוא עומקה ורוחבה".

"על כן אנו רואים צורך גדול לקרוא ולהשמיע קול צלול ובהיר למען העמקת האהבה והחיבור לעולם התורה על כל גווניו מצד החברה הישראלית כולה על שדרותיה", אומר הרב, "אני קורא למי שיכול, להשתתף בכינוס בהנהגת הרב יעקב אריאל והרב חיים דרוקמן".

"הכינוס, שמטרתו לתת דגש למקום של לימוד התורה בתוך כלל המשימות הלאומיות ולהזכיר את חשיבות לימוד התורה מחד והשירות בצה"ל מאידך, יתקיים ביום שלישי וישתתפו בו רבנים מכל הגוונים של הציונות הדתית", מסיים הרב את מכתבו.

כזכור, מאז הבחירות לרבנות הראשית שהתקיימו ביולי 2013, עבר חתול שחור בין ארגון רבני צהר בראשותו של הרב דוד סתיו, ובין הרב אריאל והרב דרוקמן על רקע מועמדותו של הרב סתיו לתפקיד הרב הראשי. אז, במהלך המרוץ, ניסו גורמים ברשותו של הרב חיים דרוקמן להריץ את הרב יעקב לתפקיד במסגרת חוק 'עמאר אריאל' והרב סתיו נדרש להסיר את מועמדותו לתפקיד. הרב סתיו סירב למהלך וזכה לביקורת רבה על כך. בעקבות סירובו פרש הרב יעקב אריאל מנשיאות ארגון צהר ולפני כשבועיים אף התבטא נגד הארגון בחריפות בעניין חוק הגיור.

זהו ניסיון ראשון של ארגון רבני צהר והרב דוד סתיו לנסות לתקן את הנזק שנעשה בחודשים שעברו, ואת הקרע, בתוך העולם הרבני.