הרב סתיו: עסקנים מפיצים נגדי שקרים

הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, שיגר מכתב לחבריו מארגון "צהר" והביע מחאה על "הניסיון המביש של עסקנים לביים מחלוקת ביני לבין מורי ורבי הרב אריאל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/05/13 11:57 א בסיון התשעג

הרב סתיו: עסקנים מפיצים נגדי שקרים
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, שיגר הבוקר (ו‘) מכתב לחברי ארגון הרבנים ”צהר“, זאת על רקע ההתפתחויות האחרונות במרוץ לרבנות הראשית ובראשם ה“דיל“ שהציג הרב חיים דרוקמן למינויו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל.

”בימים האחרונים מופרחות באוויר שמועות שונות על עסקאות האמורות לקרום עור וגידים בבחירות לרבנות הראשית האמורות להיערך בקרוב, וכמו שלימדנו הרמב"ם בעניני הגאולה: 'לא נדע מה שיהיה עד שיהיה'“, כתב הרב סתיו, שהבהיר כי ”לא במציאת תפקיד אישי עבור מישהו עסקינן, אלא באחריות היסטורית לעם היהודי באחת משעותיו הקשות בבירור זהותו היהודית“.

הרב סתיו הדגיש כי ”במהלך הימים האחרונים ישנם גורמים המבקשים ליצור רושם כאילו יש בקרבנו שני מחנות, ולא היא. אך לפני חצי שנה הובלתי באופן אישי ניסיון רציני לבחינת האפשרות לבחירתו של מו"ר הרב יעקב אריאל מגדולי הדור, נשיא צהר, לרב ראשי. לצערי, לאחר בחינה רצינית של הנושא, הוכח כי אפשרות זו אינה ריאלית והיא הורדה מן הפרק“.

לדבריו, עם הצגת היוזמה החדשה למינויו של הרב אריאל לתפקיד, החליטו ב“צהר“ לבדוק את היתכנות היוזמה וגילו כי ”ליוזמה זו אין סיכוי, והיא עלולה לפגוע בכבודו של הרב אריאל, ואולם, מתוך כבוד למו"ר הרב דרוקמן גזרתי על עצמי שתיקה תקשורתית בשבועיים שעברו“.

עם זאת, הרב סתיו הדגיש כי ”על נקודה אחת לא אוכל לעבור בשתיקה: במשך כל שנות קיומו של ארגון רבני צהר הוביל מו"ר הרב אריאל את הפסיקה ההלכתית של צהר, והתייעצנו עימו בכל דבר ועניין. אני מוחה בתוקף על הניסיון המביש של עסקנים לנסות ולביים כאילו, חלילה, קיימת מחלוקת ביני לבין מו"ר הרב אריאל. כפי שהבהרתי, אין ולא הייתה, הוא אמינא שאתמודד לתפקיד מול מורי ורבי. הוא הרב ואני התלמיד!“.

”צר לי על אותם עסקנים שממשיכים כמו בעבר להלבין פנים, ולהפיץ שקרים, ואולם, אנו נימנע מדרך זו, נמשיך להיות מהנעלבים ואינם עולבים. נמשיך בדרכינו למען עם ישראל כהלכה באהבה. כעת, כשמתברר כי לא קיימת אפשרות ריאלית לבחירתו של הרב אריאל, אנו ממשיכים בדרכנו וזוכים ברוך השם לתמיכה הולכת וגדלה מחוגים רחבים“, סיכם הרב סתיו.