הרב סתיו על התקפתו של הרב עובדיה: "זה רק יגביר השנאה לרבני ישראל"

הרב דוד סתיו מתייחס לדברים החריפים של הרב עובדיה יוסף נגדו ואומר: "אני מאוד מעריך ומכבד אותו ומשוכנע שהוא יחזור בו בעתיד"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/06/13 10:32 יב בתמוז התשעג

הרב סתיו על התקפתו של הרב עובדיה: "זה רק יגביר השנאה לרבני ישראל"
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

הרב דוד סתיו, רבה של שוהם המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, מתייחס לדברים החריפים שהשמיע נגדו הרב עובדיה יוסף, במוצאי השבת האחרונה.

בראיון לעיתון ”ישראל היום“ ולעיתונאי יהודה שלזינגר, שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב, אומר הרב סתיו כי ”חשתי שיש כאן סיפור שיכול להגביר את השנאה לתורת ישראל, לחכמי ולרבני ישראל. אני משוכנע שרק בגלל בעלי לשון הרע, הולכי רכיל, הרב עובדיה הגיע לתובנות האלה. כאב לי עלי ועל עם ישראל. אני מאוד מכבד את הרב עובדיה יוסף“.

הרב סתיו סיפר כי שמע על הדברים דרך מקורביו, בעת שביקר את אמו המבוגרת, כבת 90. במהלך הביקור וכששמע את הדברים, הוא בעיקר חשש שהיא תשמע את הדברים החריפים שנאמרים על בנה הצעיר. ”בחודשים האחרונים הועברו מסרים של רצון להיפגש, אבל בביתו של הרב עובדיה לא נענו לזה. גם על הספר שלי ביקשתי שהרב יעבור, אולי אפילו הייתי מתקן - אבל גם לכך לא הסכימו“, הוסיף הרב סתיו.

הרב סתיו טוען כי בעתיד, הרב עובדיה יחזור בו מהדברים הקשים. ”אני משוכנע שאחרי שיחות שנקיים בעתיד הוא יחזור בו, ככל שהאנשים גדולים, כך הם מודים בטעויות“, אמר הרב סתיו, וטען כי ”אנשים לא מבינים איזה נזק נוראי מתרחש לנגד עינינו, איבוד האמון. הנזק שנעשה בחצי השנה האחרונה שווה בחומרתו ובעוצמתו למשבר של הציבור הדתי־לאומי בהתנתקות ולעוינות ליהדות בתקופת רצח רבין“.