הרב סתיו: "נאמני תורה ועבודה" עלולה לחסל הנישואין הדתיים בישראל

יו"ר "צהר" המתמודד לתפקיד הרב הראשי התייחס בכנס רבני "בית הלל" למודל הקהילתי של תנועת "נאמני תורה ועבודה" ואמר כי "מימושו מחסל את הנישואין הדתיים במדינת ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/04/13 22:36 כג בניסן התשעג

הרב סתיו: "נאמני תורה ועבודה" עלולה לחסל הנישואין הדתיים בישראל
יחצ, צילום: יחצ

הרב דוד סתיו, יו“ר ”צהר“ המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, תוקף היום (ד‘) את תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ וקובע כי המודל הקהילתי של התנועה, שמבוסס על הפרטת הרבנות הראשית לקהילות בערים שונות, מהווה ”חיסול הנישואין הדתיים בישראל“.

הרב סתיו נשא דברים בכנס רבני ”בית הלל“, שעסק היום בדמותה של הרבנות בישראל. במהלך הכנס התייחס הרב סתיו למודל הקהילתי של ”נאמני תורה ועבודה“ ואמר כי הוא ”מהווה בעצם אישור לנישואין אזרחיים בישראל והוא בעייתי ביותר מבחינה זו. מימוש של המודל הזה מחסל את הנישואין הדתיים במדינת ישראל".

הרב סתיו ציין בכנס כי תפקידה של הרבנות הראשית הוא ”להוות כתובת אמיתית לשיח רוחני אמיתי. לצערי, זה לא קיים היום ברבנות. כל נושא חברתי וכלכלי שעלה עד היום על סדר היום בחברה הישראלית - לא זכה לשום התייחסות והתמודדות ערכית של הרבנות. הרבנות צריכה לשמש קול של תורה וערכים“.

הרבנות יכולה לקרב, יכולה גם להרחיק. הרב סתיו, הערב (צילום: יחצ)

הוא ציין כי ”החברה הישראלית מחפשת סמל ייצוגי לתורה. בחודשים האחרונים אני מבלה הרבה מאד עם אנשים חילוניים. אני לא זוכר שהחברה הישראלית עסקה אי פעם באינטנסיביות כזו בבחירת הרב הראשי, כמו בבחירות הללו, הציבור החילוני מחפש את קול הרבנות הציונית, הקשובה. יהדותה של מדינת ישראל והחברה הישראלית הוא נושא שקשור ושייך לכולם. גם אדם חילוני רוצה זיקה ליהדות. גם אדם חילוני היה רוצה שהילד שלו יתחתן עם יהודי או יהודיה“.

הרב סתיו טען בכנס כי לרבנות הראשית ישנו פוטנציאל לקירוב ליהדות - ופוטנציאל דומה לעשות את ההפך הגמור. ”אם היינו מקימים לשכת רישום לנישואין באוניברסיטת תל אביב, אם היינו יוצרים מפגשים של צעירים בעקביות עם המערכת - הכל היה נראה אחרת“, הציע הרב סתיו, ”התהליך היום מסורבל ולא ידידותי. אם מייצרים תחרות בתוך המערכת - זה יועיל למערכת. הרבנות המקומית תיאלץ לשפר את השירותים שלה, אם ייפתחו אזורי הרישום“.

הרב סתיו ציין בדבריו, כי הקשיים הגדולים ביותר אותם הוא חווה במסגרת המרוץ לתפקיד הרב הראשי, הם דווקא מתוך העולם הדתי הלאומי החרדל"י, לדבריו משום שזה מאבק על החברה הישראלית ולהיכן היא הולכת. ”הרבנים צריכים להתמודד עם קשיים ולתת פתרונות. אנחנו צריכים להביא מנהיגות רבנית ורוחנית, אחרת ניכנע לעסקנים חרדיים, שמבקשים לקבע את ההלכה בעולם של פוליטיקה ואינטרסים. כולנו צריכים להיות שותפים למערכה הזו, לכינונה של רבנות ראשית ממלכתית קשובה", סיכם הרב סתיו.