הרב סתיו: "מתמודד לרבנות הראשית מפני שעם ישראל ניצב בפני סכנה"

יו"ר ארגון רבני "צהר" הגיש באופן רשמי את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל. בהודעת וידאו הסביר כי בחר לרוץ לתפקיד לאחר שהבין כי "לנגד עינינו נרקמת סכנה לעצם הקיום היהודי שלנו במדינה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/01/13 11:23 כח בטבת התשעג

הרב סתיו: "מתמודד לרבנות הראשית מפני שעם ישראל ניצב בפני סכנה"

הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון רבני ”צהר“, הודיע היום (ה‘) באופן רשמי על הגשת מועמדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל. הבחירות יתקיימו בחודש יוני הקרוב לאחר שנדחו בגלל מערכת הבחירות לכנסת. במקביל, הודיע כי יפרוש בהדרגה מתפקידו כיו“ר ”צהר“.

בהודעת וידאו, הסביר הרב סתיו את המניעים שקדמו להחלטה. לדבריו, לאחר 17 שנה בהןם פעל יחד עם חבריו לקירוב לבבות בעיקר באמצעות מיזם הנישואין של ארגון 'צהר' נוכח לדעת הרב סתיו כי עם ישראל במדינת ישראל ניצב בפני סכנה גדולה.

”נוכחנו לדעת כי לנגד עינינו נרקמת סכנה לעצם הקיום היהודי שלנו כאן במדינה. בכל שנה, יותר ויותר ישראלים צעירים, יקרים ואהובים, אמרו לנו שבלי צהר הם היו בוחרים, חלילה, לוותר כליל על חופה וקידושין, ובמקום זאת הם היו מתחתנים בקפריסין, או אצל עורך-דין. למה? בגלל הרתיעה מהיחס והזלזול, בגלל הפחד מהליך הגירושין ברבנות, ובעיקר בגלל שאין כבר הבנה לצורך“, תיאר הרב סתיו.

לדבריו, ”תחושות הלב הקשות שלנו קיבלו אישור מנתוני הלמ"ס לפיהם, כבר עכשיו, כשליש מהחילוניים בוחרים להתחתן בחו"ל בחתונה אזרחית, רק לא ברבנות. בואו נחשוב מה זה אומר על הילדים שנולדים לזוגות אלה. כשהם ירצו להתחתן, האם נוכל להכיר בהם כיהודים? ללא כתובה של אמא? ללא חיבור לשרשרת הדורות? חלילה נגיע למצב שבו הם יידחו, גם אם ירצו להתחתן כיהודים וייצטרפו למאות אלפי הישראלים שכבר כיום חסרי סיווג דת, ולמליוני הלא-יהודים החיים בקרבנו“. הרב סתיו מזהיר כי ”במשך עשור או שניים, נתחלק על-כרחנו לשני עמים: האחד יהודי-דתי, והשני ישראלי-גוי".