הרב סתיו: מצפה מהבית היהודי לעשות כל מאמץ לתקן את מצב הגיור בישראל

יו"ר ארגון רבני צהר מגיב לעצירת הצעת המחליטים בנושא הגיור בידי רה"מ ואומר "האחריות שלנו כלפי עם ישראל וכלפי התורה מחייבת אותנו לאפשר הליך מונגש לגיור. מצפה מהבית היהודי לעשות כל מאמץ לדאוג לכך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 16:46 כח בתשרי התשעה

הרב סתיו: מצפה מהבית היהודי לעשות כל מאמץ לתקן את מצב הגיור בישראל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"האחריות שלנו כלפי עם ישראל וכלפי התורה מחייבת אותנו לעשות מעשים גדולים על מנת לאפשר למתגיירים גיור מונגש, ידידותי וכמובן הלכתי", כך אומר הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר בראיון ל'כיפה' בעקבות עצירת הצעת המחליטים בנושא הגיור בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. “כשרבני צהר נפגשו לפני מספר שבועות עם ראש הממשלה הוא אמר שלא יעכב את חוק הגיור. יכול להיות שמבחינה פוליטית השתנו דברים אבל זה לא משנה. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהגיור יוכל להתפתח".

"הציפיה שלי מהבית היהודי, כמו כל המפלגות, לעשות כל מאמץ לשכנע את ראש הממשלה שכל אלטרנטיבה אחרת היא פחות אידאלית למתגיירים", אומר הרב סתיו. “צריך להבין שאין וואקום. איבדנו שנים בהם ניתן היה לגייר אלפי ילדים שהיום כבר קשה לגיירם. חייבים לעשות כל מאמץ כדי שלא ניכנע למציאות בה יהיה אחוז ניכר של נישואי תערובת בישראל".

לשאלה האם הוא חושב שהבית היהודי יקדם את הנושא, משיב הרב כי התשובה מורכבת. “חלק מחברי הבית היהודי חפצים בקידום הנושא וחלקם מתנגדים לכך. חשוב לזכור שהקב"ה לא שואל אותנו לאיזה אתגרים להתגייס אלא מעמיד אותנו באתגר ואנו צריכים להתמודד איתו. אני מקווה שהבית היהודי יענה לאתגר ויבין שהגיור חיוני וקריטי לעם היהודי בדיוק כמו דברים אחרים בהם הם עוסקים".

"אין כאן אכזבה אישית", הוא עונה לשאלה האם הוא מאוכזב מכך שנתניהו הודיע כי יתנגד לחוק. “וודאי שהתאכזבתי במישור הרוחני והציבורי ואני מקווה מאוד שנצליח למצוא את הדרך להתקדם. קיבלנו בצהר עמדה עקרונית התומכת במתן אפשרות לרבני הערים לגייר ואנחנו עושים הכל כדי שהסיכום עם הרב דרוקמן, הרב דרורי ואחרים יתקיים. יש כאן רצון להתמודד עם אחת השאלות המרכזיות במדינת ישראל אליה חייבים לספק פתרון".

כבר שנה וחצי שחוק הגיור נמצא על השולחן, ופתרון לא נמצא באופק. הרב סתיו מצידו עונה כי לכל דבר יש פתרון אך לפעמים יש להמתין. “לוקח זמן להעביר חוקים. לקח שלוש שנים להעביר את חוק צהר וגם חוק הגיור יעבור. הרב צבי יהודה היה אומר שלדברים גדולים יש סיבוכים גדולים, ושדברים קטנים קורים מהר אבל כנראה שסופם להיעלם. כיוון שמדובר במצב מורכב זה ייקח קצת זמן אבל בעזרת השם הדברים יסתדרו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן