הרב סתיו לנתניהו: כניעה לחרדים תוביל לסגירת ארגון צהר

הרב דוד סתיו פנה אמש במכתב לראש הממשלה וטען כי כניעתו לחרדים תוביל לסגירת ארגון רבני צהר, "כל שינוי בחוק הגיור או בחוק צהר לנישואין עלול להוביל לסגירתו של ארגון צהר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/04/15 11:51 א באייר התשעה

הרב סתיו לנתניהו: כניעה לחרדים תוביל לסגירת ארגון צהר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יושב ראש ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו פנה אמש במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובקש ממנו שלא להכנע לסחטנות של הסיעות החרדיות הדורשות להפיל את חוק צהר ולבצע שינוי בחוק הגיור בתמורה לכניסתן לממשלה הבאה, במכתב הדגיש הרב סתיו כי יש עשרות אלפי צעירים וצעירות הנישאים דרך הארגון מדי שנה "בשנים האחרונות, כחלק מהקושי של הדור הצעיר עם הממסד הרבני, צעירים רבים מתלבטים האם להמשיך את מסורת אלפי השנים ולהיות דור ההמשך לחתונה היהודית, ולמעשה להמשיך את קיומו הנפשי והרוחני של העם היהודי"

ממשלתך הקודמת אמרו בצהר "הצליחה לעשות מהפכה ענקית בעניין. ביוזמת ארגון רבני צהר חוקק חוק פתיחת אזורי הרישום שיאפשר לזוגות הצעירים להירשם לנישואים בכל מקום בארץ על פי שיקולי הבחירה שלהם את הרב שירשום אותם לנישואין"

המספרים מראים כי חוק זה יצר מהפכה אמיתית במוסד הנישואין והחתונות בארץ אמרו בצהר "חוק זה יצר מהפכה אדירה בקרב הצעירים הנרשמים לנישואין. למעלה מ-10000 צעירים חילונים המתקשים לקבל את הממסד הרבני בחרו להירשם לנישואין כדת משה וישראל בארגון רבני צהר מדי שנה ושנה. 5000 משפחות חדשות בוחרות מדי שנה להמשיך את המסורת היהודית במקום לרעות בשדות זרים ושונים"

הרב סתיו התייחס במכתב גם לדרישה נוספת של הסיעות החרדיות בעינייני דת ומדינה הדורשות להפיל גם את חוק הגיור שעבר רק לפני חודשים אחדים על ידי הממשלה הקודמת "הממשלה הקודמת בראשותך קיבלה גם החלטה מהפכנית הנוגעת למאות אלפי אזרחים שעל פי ההלכה אינם נחשבים ליהודים, ושעלו לישראל ממדינות חבר העמים. בזכות ההחלטה ההיסטורית בעניין הגיור נפתח פתח למעוניינים להצטרף לעם היהודי לעשות זאת בדרך ידידותית יותר ופתוחה לרבים יותר מבלי לפגום בהלכה, לצערנו, אנו שומעים כי חלק מהפוליטיקאים החרדים מתנים את התמיכה בך בביטול שתי מהפכות חשובות אלה לעם היהודי שאתה וממשלתך הקודמת העברתם.

השינוי בחוק אזורי הרישום יגרום לסגירת מיזם הנישואין של הארגון, ויחד איתו ייסגר ביתם היהודי של עשרות אלפי צעירים ישראלים שצפויים להצטרף אליו בשנים הקרובות. כל שינוי בהחלטה זו שקיבלה רוב של שרים בכנסת הקודמת עלולה לזרז עד מאוד את ההתבוללות של העם היהודי גם בארץ ישראל.

אני קורא לך אדוני לעמוד בפרץ של הדרישות האלה למען המשך קיומו של העם היהודי"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן