הרב סתיו לחברי הכנסת: הטענות נגד "חוק צהר" - אינן נכונות

יו"ר ארגון הרבנים קרא לחברי הכנסת לקדם את "חוק צהר", זאת בקביעה כי הטענות נגד החוק הינן "זריית חול בעיני המחוקקים"

חדשות כיפה אורי פולק 18/01/12 18:33 כג בטבת התשעב

הרב סתיו לחברי הכנסת: הטענות נגד "חוק צהר" - אינן נכונות

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון הרבנים "צהר", שיגר היום (ד') מכתב לכלל חברי הכנסת, בו הוא קורא להם לתמוך בקידום חקיקת "חוק צהר", תוך שהוא טוען כי הטענות בדבר הסכנות להתבוללות, הנגזרות מהצעת החוק, הן "זריית חול בעיני המחוקקים".

הרב סתיו מציין בתחילת המכתב כי "טוב עשתה הנהגת המדינה שקבעה לדורות כי רק הרבנות הראשית תהיה אחראית על רישום הנישואין כדי למנוע ששרשרת הדורות לא תינתק". עם זאת, הוא הדגיש כי "בצד הסמכות מוטלת אחריות. מכאן שעל הרבנות הראשית מוטלת האחריות להיות גורם מקרב ולא מרחיק, מחבר ולא מפלג, לאור דרכו של מייסד הרבנות הראשית, הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל".

במכתבו, הצר הרב סתיו על העובדה שמיעוט עסקני הסיט את הרבנות ממטרותיה האמיתיות. לטענתו, "לדאבון לב, בעשור האחרון ניכרת מגמה גוברת של התנכרות מצד הציבור היהודי אל הרבנות הראשית בכלל ואל הנישואין ברבנות בפרט. מיעוט עסקני קטן בתוך הרבנות, מיעוט המקצץ בנטיעות והשואב את עקרונותיו לא מתורת ארץ ישראל, הוא שדוחף מאות ואלפי זוגות לעבר נישואין אזרחיים והסדרה משפטית של יחסי זוגיות והורות ללא נישואין".

"בהמשך מגמה הולכת וגוברת זו, ורק בה, טמון פוטנציאל האסון של ריבוי ממזרים ופסולי חיתון, ורק בעטיה נמצא את עצמנו, חלילה, פלגים פלגים אשר אינם מתחתנים זה עם זה", הוסיף הרב סתיו. יו"ר "צהר" ציין כי "כולם יודעים כי החוק המוצע משאיר את מלוא הסמכות לרישום נישואין אך ורק בידי הרבנות הראשית, והוא איננו פוגע בכבודה ובמעמדה של הרבנות הראשית כמלוא נימה".

לטענת הרב סתיו, הטענות נגד "חוק צהר" אולי נכונות לעבר, אך כיום, במציאות הנוכחית, הרי שאין משמעות אמיתית לפתיחת אזורי הרישום לנישואין. "האם רבני הערים בישראל, בהם חיים רבבות-עם, כאלה העוברים דירה ועבודה כל כמה שנים, יכולים כלל לטעון להיכרות עם תושבי עירם? אין זו אלא זריית חול בעיני בית המחוקקים", קבע הרב סתיו.

מכתבו של יו"ר "צהר" מגיע כתשובה למכתבו של הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, שטען כי החוק "עלול להביא לריבוי ממזרים בעם ישראל". הוא כתב לח"כים כי הוא פונה אליהם "בקריאה נרגשת מתוך חשש עמוק לשלמות ואחדות עמנו לבל תכשלו חס וחלילה בתמיכה בו מבלי להכיר את גודל הסוגיה, עומקה ורוחבה שכן אין הדברים יוצאים כדי פשוטם".

לטענת הרב הראשי, לאישור החוק עלולות להיות "השלכות מרחיקות ביחס לעתיד עמנו" ועל "צביונה היהודי של ארצנו". הוא ציין כי "פתיחת אזורי הרישום באופן שבו הוצע הינו הרה אסון ועלול לגרום למצב חמור של ריבוי ממזרים בעם ישראל, לייצר מכשולים של נישואים לפסולי חיתון ושאר אסירי תורה".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן