הרב סתיו: לא חשבתי לרגע להסיר את מועמדותי

הרב דוד סתיו דוחה את ההתקפות נגדו וטוען כי "גם חרד"לים תומכים במועמדותי". הוא מתייחס לראשונה למימון הקמפיין שלו ומעיד: "עומדים מאחוריו יהודים טובים שרוצים לתרום לשם שמיים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/06/13 13:24 כו בסיון התשעג

הרב סתיו: לא חשבתי לרגע להסיר את מועמדותי
יחצ, צילום: יחצ

אחרי ההתקפות וההשמצות האישיות ואחרי הנזק שנגרם כביכול לרבנות הראשית לישראל, בעיקר מצד מתנגדיו, הרב דוד סתיו לא מתחרט על הקמפיין היח“צני שהוביל. בראיון לרדיו ”גלי ישראל“ הוא אומר היום (ג‘) כי ”העובדה שהחברה הישראלית מתעניינת ברבנות הראשית היא ערך בפני עצמו. הרבנות היא אמצעי למשהו רחב יותר, לכך שהחברה הישראלית תרצה להיות יותר יהודית, ממלכתית וציונית. אנחנו שמחים שעם ישראל כולו מתעניין כיום בשאלה מי הרבנים שלו“.

הרב סתיו טען בראיון כי ”הציבור החרדי לא מתנגד למועמדותי, אני מקבל כל יום טלפונים ופניות שאומרים שציבור גדול תומך בי ורוצה לעשות שינויים. לא שינויים הלכתיים כמובן, אלא שינויי יחס אל החברה הישראלית. פוליטיקאים כאלה ואחרים מתנגדים לי וזה נובע ממחלוקת אידיאולוגית על היחס לעם ישראל“.

רבה של שוהם הבהיר כי הוא לא חשב להסיר את מועמדותו בשל הקריאות שהשמיעו מתנגדיו, אך כי הוא אכן נפגע באופן אישי מההתקפות נגדו. הוא ציין כי שוחח עם חלק מהרבנים שהתנגדו לו וכי בכוונתו לשוחח עם רבנים נוספים ושאל אותם: ”איך אתם אומרים דברים שאינכם יודעים, שלא בדקתם ולא דיברתם איתי עליהם? אני מקווה שכדרכם של תלמידי חכמים, גם הם ימצאו את דרכם לתקן את המעוות“.

הוא הגיב לדבריו של הרב אליקים לבנון, שהאשים אותו בכך שאיים על רבנים כחלק מהמרוץ לרבנות שלו ואמר כי ”זו הוצאת שם רע, לא היה ולא נברא. מערכת היחסים שלי עם הרב דרוקמן, שנבנתה במשך עשרות שנים, מבוססת על כבוד של רב צעיר לרב מבוגר מאוד. אני מלא הערכה וכבוד לתורתו ולמעשיו“.

לראשונה, התייחס הרב סתיו למימון הקמפיין שלו ואמר כי הוא מתבסס על ”תורמים מכל המגזרים, שרוצים לתרום לשם שמיים ובעזרת השם כוונתם תצא לפועל“.