הרב סתיו: יש רבנים שמעדיפים שייבחר רב חרדי ובלבד שלא אבחר

במכתב ששיגר לחבריו בארגון "צהר" סיפר הרב דוד סתיו כי נפגש עם הרב יעקב אריאל וכי השניים סיכמו על שיתוף פעולה - במידה ואחד מהם ייבחר לתפקיד הרב הראשי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/05/13 17:45 יח בסיון התשעג

הרב סתיו: יש רבנים שמעדיפים שייבחר רב חרדי ובלבד שלא אבחר

הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, שיגר היום (ב‘) מכתב לרבני ”צהר“, כפי שהוא נוהג מעת לעת במרוץ האחרון אליו יצא לפני מספר חודשים, בו סיפר כי הוא נפגש בשבוע שעבר עם הרב יעקב אריאל - המתמודד אף הוא לתפקיד הרב הראשי לישראל.

”נפגשתי עם הרב אריאל בשבוע שחלף, והוא גינה את כל ההשמצות הללו, וקבע כי כמעט בכל נושא אנו רואים את הסוגיות הציבוריות עין בעין“, כתב הרב סתיו, ”סיכמנו כמילתא דפשיטא שוהיה והוא יבחר אעשה הכל למען סייע לו בעבודת הקודש, ואם תוטל המשימה עלי אני רואה בו כתובת עליונה לפסיקת ההלכה בסוגיות חשובות וציבוריות בישראל“.

הרב סתיו ציין במכתבו כי ”בשבועות האחרונים מתנהל מסע הפחדות והשמצות נגדי, של קבוצה קטנה ורעשנית של רבנים, כשמסע זה מנוהל כביכול בשל ביזויו של הרב אריאל שליט"א“. לדבריו, ”למרות הסבל הרב שלי ושל משפחתי אמשיך במה שקבלתי על עצמי להיות מהנעלבים ואינם עולבים“.

לדברי הרב סתיו, חלק מהרבנים שפועלים נגדו ”היו מעורבים ישירות במאבק המבזה נגד הרב אריאל בסוגית לימוד התנ"ך בקיץ האחרון, ובסוגיות נוספות לאורך השנים. אחרים אחראים לפילוג המפלגה הדתית לאומית במערכת הבחירות הקודמת וחלק אחר אחראי לפירוק אחד המוסדות החשובים ביותר בציונות הדתית“. הוא אף האשים אותם במכתבו וטען כי ”רבים מאותם רבנים מצהירים כי הם מעדיפים שייבחר רב חרדי, ובלבד שלא אבחר. הם מוכנים לבזות את הרב אריאל בהפסד שני, ובלבד שלא אבחר. לא אתן לכך את ידי“.