הרב סתיו יסיר את מועמדותו אם הרב אריאל ירוץ לרבנות הראשית

בפגישה עם הרב חיים דרוקמן אמר לו הרב דוד סתיו כי על אף הסיכויים הקלושים לשינוי החקיקה שתאפשר את ריצתו של הרב אריאל, במידה והתרחיש יתגשם - הוא יסיר את מועמדותו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/04/13 14:43 ח באייר התשעג

הרב סתיו יסיר את מועמדותו אם הרב אריאל ירוץ לרבנות הראשית
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

נמשכת הסערה סביב המרוץ לרבנות הראשית לישראל: אמש (ד‘) נועדו הרב דוד סתיו, המתמודד על התפקיד, והרב חיים דרוקמן - שעומד בראש יוזמה למינויו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בפגישה, עדכן הרב דרוקמן את הרב סתיו ביוזמה לשינוי החקיקה הקיימת, כך שניתן יהיה להתמודד למשרת הרב הראשי גם למעלה מגיל 70. השינוי ייאפשר את התמודדותו של הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, לתפקיד זה. בפגישה המשותפת, הסביר הרב דרוקמן לרב סתיו כי הרב אריאל מאגד סביבו קונצנזוס ציוני דתי רחב יותר, לעומת הרב סתיו, שכבר הספיק לצבור לעצמו מתנגדים.

יושב על הגדר ומתחמק מהכרעה. בנט (צילום: גילי צרפתי)

הרב סתיו השיב כי במידה והרב דרוקמן יחליט להריץ את הרב אריאל, ובמידה והשר נפתלי בנט יכריז על הרב אריאל כמועמד הציונות הדתית - בכוונתו להסיר את מועמדותו.

איש המפתח בפרשה הוא יו“ר ”הבית היהודי“ ושר הכלכלה, נפתלי בנט, שמתמהמה זה זמן רב מלקבל החלטת תמיכה בעד אחד המועמדים. לאחר שמפלגות 'יש עתיד', 'ישראל ביתנו' ו'התנועה' הביעו תמיכתם ברב סתיו, שינוי החוק לטובת הרב אריאל יהפוך למשימה לא פשוטה - כך שבשלב זה לא בטוח שבנט יכניס עצמו למאבק פוליטי נוסף מול החרדים ויתר סיעות הבית.

החשש בציונות הדתית, שהובא בפני הרב דרוקמן ונפתלי בנט, הוא כי אם יצליחו מפלגות ש“ס ו“הבית היהודי“ לשנות את החוק הרי שמשמעותו תהיה מענק אפשרות לרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב, להתמודד אף הוא למשרת הרב הראשי. אם יש משהו שמסכימים עליו כל הגורמים בציונות הדתית הוא שאם הרב לאו יכריז על ריצתו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי הרי ששוב הציונות הדתית תפסיד במרוץ.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il