הרב סתיו: "חוק צהר" ישים קץ לתחושת ההשפלה של גרים כשרים

הרב סתיו חוגג הישג ראשון מאז הפסיד במאבק על הרבנות הראשית. לדבריו, "חוק צהר" שפתח את אזורי הרישום, הוא רק חלק מהמשך המאמצים "למען הפיכתה של ישראל ליהודית יותר ומחוברת יותר"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/10/13 08:31 כה בחשון התשעד

הרב סתיו: "חוק צהר" ישים קץ לתחושת ההשפלה של גרים כשרים
יחצ, צילום: יחצ

הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון רבני ”צהר“, התייחס אמש (ב‘) לאישורו של ”חוק צהר“ לפתיחת אזורי הרישום לנישואין - והבטיח לציבור המשך פעילות ציבורית בנושא.

”קשה לבטא במילים את משמעות הצעד שנעשה הערב, עם אישורו של החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואין, המוכר כחוק צהר“, כתב הרב סתיו בעמוד הפייסבוק שלו, ”שיצאנו, צהר כארגון ואני באופן אישי למסע על הרבנות בישראל, עמד לנגד עיננו דבר אחד בלבד: להנגיש ולהקל על הצעירים המבקשים להתחתן כדת משה וישראל“.

לדברי הרב סתיו, ”עניינו של החוק שעבר הערב הוא לשים קץ לתחושת ההשפלה של גרים כשרים שחשו מבוזים במקומות מסויימים, להיטיב משמעותית את השירות לכלל הזוגות ולהפסיק פסילתם של רבנים רק בגלל שייכותם לצהר ולציונות הדתית“.

”ביום ההפסד שלי בבחירות לרבנות הראשית הבטחתי לעם ישראל שאמשיך להוליך את המאבק הזה גם מחוץ לרבנות“, הוסיף הרב סתיו, ”היום הגשמנו שלב ראשון בהבטחה זו ואנחנו נמשיך לעשות כל מאמץ בכדי להגשים את תכנית ג׳ אלול, גם בתחומי הכשרות והגיור יהדות וגרושין. כהלכה באהבה. למען הפיכתה של מדינת ישראל יהודית יותר ומחוברת יותר“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן