הרב סתיו: זה לא עוד מאבק פוליטי, אלא מאבק על עתידו של עם ישראל

הרב דוד סתיו קיים מסיבת עיתונאים בביתו שבשוהם, במהלכה התייחס להתמודדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל: "קטונתי מלשבת על כסאו של הרבנים שפירא ואליהו, אבל הרקורד שלי לא נופל ממתחריי"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/06/13 16:23 כה בסיון התשעג

הרב סתיו: זה לא עוד מאבק פוליטי, אלא מאבק על עתידו של עם ישראל
כיפה, צילום: כיפה

הרב דוד סתיו, רבה של שוהם המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, קיים היום (ב‘) מסיבת עיתונאים רבת משתתפים בביתו שבשוהם, במהלכה התייחס באופן נרחב למרוץ אל כס הרבנות הראשית.

הרב סתיו טען בדבריו כי ”מדובר בתפקיד משמעותי, לא בעוד מאבק פוליטי, אלא מאבק על עתידה של החברה הישראלית והעם היהודי“. הוא ציין כי ”במדינה ישראל יש מאות אלפים שמעוניינים שבניהם ובנותיהם יתחתנו כדת משה וישראל, אבל צריכים לעזור להם להוכיח את יהדותם. הם משוועים לסיוע. אנחנו רוצים לעזור להם ואנחנו מבינים כי מיליוני ישראלים מעוניינים להיות גאים ביהדותם ולהתחבר לעברם למען עתיד משותף. זה היעד שלנו“.

”היעד מבחינתי הוא להגיע למצב בו החברה הישראלית כולה חיה באהבה ואחווה, מבלי שהממסד הרבנים ישמש גורם מפריד, אלא ההפך - גורם מחבר“, המשיך הרב סתיו, ”לכן הקמנו את ’צהר‘ לפני 18 שנה. חיתנו עשרות אלפי זוגות ומדי יום אנחנו מקבלים פידבקים על המשמעות של העשייה שלנו. זה הרקורד שלנו שאנחנו מבקשים ליישם במודל למדינת ישראל כולה“.

הרב סתיו במסיבת העיתונאים בביתו, היום (צילום: כיפה)

הרב סתיו התייחס לעובדה כי המרוץ לרבנות תופס חלק נכבד מסדר היום הציבורי ואמר כי עניין זה ”מעיד על כך שהחברה הישראלית מבינה שמדובר בנושא משמעותי לעתידה וזהותה“. הוא טוען כי ”גם אם היו ויכוחים, זה בסדר, החברה הישראלית יודעת להבדיל ולהעריך בין עיקר לטפל“.

בהתייחס לתמיכת ”הבית היהודי“ במועמדותו, כפי שהודיע על כך אתמול יו“ר המפלגה השר נפתלי בנט, אמר הרב סתיו כי מדובר ב“החלטה אמיצה“ וכי הוא מקווה ”שהציונות הדתית והישראלית תמשיך לרצות רבנות שתדבר על מדינת ישראל כולה, גם זו החילונית וגם זו החרדית“. עם זאת, הוא הדגיש כי אין בכוונתו להכיר בגיורים רפורמים או קונסרבטיבים.

באופן עקרוני טען הרב סתיו כי אין צורך בשני רבנים ראשיים, אך באופן מעשי הוא מבין את המשמעות והקשיים במתן מענה לגוונים השונים באוכלוסייה בישראל. בתשובה לשאלת אחד הכתבים, האם הוא אכן ראוי לשבת על כסאם של הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו - בעבר הרבנים הראשיים לישראל - אמר הרב סתיו כי ”קטונתי, אני לא יכול להגיד שאני ראוי, אבל אם בוחנים את הניסיון שאני מביא לתפקיד - רבנות עיר, עמידה בראש ישיבת הסדר, בראש מפעל של 600 רבנים ו-400 מתנדבות, אני לא בטוח שהרבנים האלטרנטיביים המתמודדים מולי מביאים רקורד משמעותי יותר“.

”הציונות הדתית אינה מקשה אחת, יש מגזרים שונים ודעות שונות וזה בסדר כל עוד נוהגים כבוד זה בזה“, סיכם הר סתיו, שציין כי הוא ”מאמין שרוב הציבור הדתי לאומי מעוניין במועמד שמביא בשורה של שינויים. לא אותי באופן אישי, אלא את הדרך. אני רוצה להיות המועמד של החברה הישראלית כולה ומוכן בדרך לספוג ביזיונות וקללות ואיומים, שאני מקבל במסגרת המרוץ הזה“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il