הרב סתיו: החברה התל-אביבית זועקת לרוחניות ויהדות

גרעיני נחשון של תנועת "בני עקיבא" עסקו ביז‘ בתמוז בקשר שבין היהדות לבין החברה הישראלית. הרב סתיו: המגן של החברה הישראלית הוא החוסן הרוחני והערכי שלה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/06/13 11:12 יח בתמוז התשעג

הרב סתיו: החברה התל-אביבית זועקת לרוחניות ויהדות
יחצ, צילום: יחצ

אתמול (ג‘) נערך בגבעתיים כנס ”יהדות וחברה“ של גרעיני נחשון במחוז דן בתנועת בני עקיבא, זו השנה השנייה. הכנס נערך בשיתוף האגף לתרבות תורנית בעיריית גבעתיים ובו השתתפו כמאתיים חמישים בני נוער, שביום צום יז‘ בתמוז עסקו בקשר בין היהדות והחברה והמצב בו אנו נמצאים כיום.

באירוע השתתף גם הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון רבני ”צהר“ המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, שדיבר עם החניכים על תהליך החורבן והדגיש כי המגן של כל חברה הוא "החוסן הרוחני והערכי שלה". לדבריו, כאשר נפרצה החומה הפיזית של ירושלים, נפרצה גם החומה הרוחנית שלה. הרב אף קרא לחברי בני עקיבא לעסוק בכך: "מן הראוי שבבני עקיבא, בעיקר במחוז דן, תעסוק במצוקה היותר עמוקה ששוררת בחברה הישראלית ובייחוד בגוש דן וזו הזעקה הבלתי נשמעת אבל הקיימת לנשמה, הזעקה לרוחניות וליהדות".

הרב סתיו סיכם את דבריו בכך שימי בין המצרים הם ימים "שיש בהם פוטנציאל מיוחד של אהבת תורה", ימים ש"מתעורר בהם חשק וגעגוע לתורה של נעם.. מתעורר חשק לאחדות ולאהבת ישראל".