הרב סתיו: במסגרת המאבק בבית היהודי נחצו גבולות

הרב דוד סתיו מגיב בראיון ל"כיפה" לדברי רבני יחד ומבהיר כי גם אם ישנם טעויות, אין מקום לתקיפת הבית היהודי בצורה בה היא נעשית. "חלק מהרבנים הפכו את הכאת הבית היהודי לתחביב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 12:53 טו בשבט התשעה

הרב סתיו: במסגרת המאבק בבית היהודי נחצו גבולות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"דומה שחלק מהרבנים הפכו לתחביב את הכאת הבית היהודי על כל טעות שנעשתה או שלא נעשתה על ידם. במסגרת הרצון להיאבק בבית היהודי נחצו כמה גבולות של הערכים עליהם בית המדרש של הציונות הדתית גידל את בניו". כך אומר ראש ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו בראיון ל'כיפה' בעקבות התבטאויותיהם של רבני מפלגת יחד, בראשם הרב דב ליאור שתקף הבוקר בחריפות את הבית היהודי וטען כי לא מדובר במפלגה דתית.

"נעשתה חבירה לא לגיטימית עם אנשים שמצהירים בפומבי שאין להם קשר ואמון במוסדותיה של מדינת ישראל וחבירה עם קבוצות שכל קשר בינם לבין התורה הגואלת וראיית מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתנו הוא מקרי בהחלט כולל זלזול בסמליה של מדינת ישראל", אומר הרב סתיו ומבהיר שלא מדובר באלי ישי "שהוא אדם הגון וישר".

"אפשר להתווכח על שריון כזה או אחר, אפשר להתווכח על החלטה פוליטית כלשהי, אבל הפיכת היוצרות ולקיחת נקודות צדדיות בשיח הדתי לאומי והפיכתם ללב הדיון אל מול רמיסת כל ערכי הממלכתיות במדינת ישראל וחשיבותה נראית לא פרופורציונלית. חדשות לבקרים ממציאים עקרונות בהם אף פעם לא דגלנו ורומסים את תורתו של הרב צבי יהודה על ימין ועל שמאל".

"רבנים לא אמורים בעיקרון לעסוק בפוליטיקה מפלגתית", מבהיר הרב סתיו. “הם אמורים לעסוק בעקרונות שבין היתר יש להם גם השלכות פוליטיות. הרב זצ"ל אמר שהמושג מפלגה יש בו חולי, ולכן מאז ומתמיד לא עסקנו בפוליטיקה מעשית".

"חבל שדווקא מתוך עולמה של תורה עולים קולות שהופכים את הרבנים לנציגים של קבוצות וכתות מסוימות במקום להיות שייכים לכלל ישראל", מוסיף הרב סתיו ותוקף. “מותר כמובן לרב להביע תמיכה במפלגה וזה לגיטימי, אבל הבעת התמיכה תוך כדי זלזול וביזוי של מפלגות אחרות היא וודאי לא דרכה של תורה. אמר הרב זצ"ל שמפלגה שחושבת שכל האמת אצלה זו סימן ברור שהאמת לא אצלה. כל אחד צריך לבחור לפי המקום בו הוא חש אבל הפגיעה והעלבון שכרוכים בתהליכים אנו מתוודעים בימים אלו אין להם מקום".