הרב נתנאל אלישיב: מפקד בה"ד 1 פועל בניגוד לפקודות צה"ל

הרב נתנאל אלישיב מגיב לפעולות שמבצע מפקד בה"ד 1 בנוגע לשילוב הדתיים בצה"ל ושואל: "האם בתוך בליל הערכים החדשים והנאורים בצה"ל, לא הלכו לאיבוד כמה ערכים ´ישנים´ כגון אמינות ויושר?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/11/14 12:36 ב בכסלו התשעה

הרב נתנאל אלישיב: מפקד בה"ד 1 פועל בניגוד לפקודות צה"ל
צילום אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מפקד בה"ד 1 פועל נגד פקודת השילוב הראוי, כך טוען הרב נתנאל אלישיב, ר"מ במכינת עלי, בתגובה לפרסום הפעולות שביצע לאחרונה אל"מ אבי גיל.

בתגובה לכתבה בנושא טיפול צה"ל בתופעת 'הדתה', בין היתר באמצעות ביטול הפלוגה המגדרית בבה"ד 1, טוען הרב אלישיב כי בקשתם של צוערים דתיים לשרת בפלוגה מגדרית הכוללת בנים בלבד, הינה דרישה לגיטימית, והחלטתו של גיל לבטל את הפלוגה לטובת מחלקה נפרדת בלבד אינה מותרת. “הפלוגה המגדרית מעוגנת בפקודת השילוב הראוי של צה"ל", הוא כותב בדף הפייסבוק שלו. “פקודה זו אמורה לחייב את כל הצבא, ובוודאי את בה"ד 1, המקום שאמור להיות הדוגמא והמופת לקיום פקודות.

עוד תוקף הרב אלישיב את קיומה של 'אמנת הצוער' שחיבר גיל. באמנה נכתב 'במהלך הכשרתך תפגוש צוערים בעלי אמונות, דתות, ורגישויות שונות בהתאם לסביבה שבה גדלו ולייחודם כפרטים, אנו מצפים ממך להיות מאוזן ומאזן', ובתגובה טוען הרב אלישיב כי "כל זאת, כמובן, בתנאי שלא מדובר בצוערים בעלי "אמונות, דתות ורגישויות" מסוג מסוים. כשהם מבקשים לעמוד על זכויותיהם, עליך לתייג אותם כקיצוניים ובמקרה הצורך להדיח אותם. אחר כך אפשר לחגוג על זה במשך זמן רב, לספר על זה לכל הצוערים הבאים ולקבל כתבות אוהדות בעיתונות", זאת לאחר שצוער שביקש שלא להשתתף באימון משותף לבנים ולבנות וכן בדיון משיחי הודח.

הרב אלישיב תוקף גם את ההתייחסות להדחתו של הצוער מיחידת מגלן, ומאשים את הצבא בדו פרצופיות. לדבריו, בכתבה בידיעות אחרונות נכתב כי הצוער ביקש מהם לשחרר אותו מאימון מעורב עם בנות ומדיון עם יהודים משיחיים, כשבזמן האירוע תגובת דו"צ הייתה 'הצוער הודח מקורס הקצינים ע״י מפקד בה״ד 1 בגין בעיות משמעת והתנהגות שהתגלו במהלך הקורס'. "למזלנו הודלף אז מסמך פנימי שהוכיח שזהו שקר. ועכשיו, בלי בושה, מציגים בריש גלי את הסיבה האמיתית להדחה, ומבקשים לקבל עליה קרדיט”.

"למיטב ידיעתי”, כותב הרב אלישיב, "כשהצוער ערער למז"י (מפקדת זרועות יבשה ח"ג) על הדחתו, מז"י הצדיק אותו בעניין הדתי, אבל אשרר את ההדחה כי מפקד הבה"ד אמר שהיא בגלל סיבות אחרות. כלומר למפקד זרוע יבשה מותר לספר שההדחה אינה על רקע דתי, אבל כשמדברים בפני הצוערים בבה"ד או כשמתדרכים עיתונאים, מספרים את האמת. ואני שואל, האם בתוך בליל הערכים החדשים והנאורים בצה"ל, לא הלכו לאיבוד כמה ערכים 'ישנים' כגון אמינות ויושר?”, הוא חותם בשאלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן