הרב נויבירט: "התנועות הרפורמיות אינן מהוות איום"

הרב נויבירט מספר על קבלת שבת שערך במניין "שירה חדשה" בניו יורק ואומר כי עדיף להיות יהודי רפורמי, מאשר יהודי שמנותק לגמרי מהזהות היהודית

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/02/16 11:35 ה באדר א'

הרב נויבירט: "התנועות הרפורמיות אינן מהוות איום"
כיפה, צילום: כיפה

הרב רונן נויבירט מפרסם הבוקר (א') בעמוד הפייסבוק שלו, רשמים משבתו האחרונה בניו יורק במסגרת כנס 'לימוד. בערב שבת, סיפר כי השתתף במניין שונה שנקרא בשם 'שירה חדשה' "זה זמן רב שלא חוויתי שבת כל כך רוחנית. השירה הסוחפת בטיש בערב לא היתה מביישת אף אחת מהישיבות שלנו".

לדבריו, לא היה זה טבעי עבורו להשתתף במניין שכזה, אך הוא התרשם ממנו מאוד "לא הרגשתי נוח להכנס פנימה ולכן נעמדתי מאחור, אבל אני חייב לומר שמזמן לא חוויתי קבלת שבת כזו עוצמתית. לא ניתן להתעלם מהרוח ועוצמות הדבקות שהיו שם. החזנית שהובילה את קבלת שבת, היתה בחורה צנועה הלומדת במסלול הסמיכה לרבנות של ישיבת מהר"ת".

הרב נויבירט טען כי אין שום בעיה הלכתית שחזנית תוביל את התפילה בקבלת השבת "בתי כנסת רבים נהוג לתת לילדים שאינם בני מצווה להוביל את קבלת השבת, קל וחומר שאישה בוגרת יכולה להוביל. למי שמודאג משירת נשים, מרוב שירה אדירה לא שמעו את קולה של החזנית".

הרב נויבירט טען כי התנועות הרפורמיות והקונסרביטיביות לא אמורות להוות איום על היהדות האורתודוקסית "אף אחד מבני הנוער שלנו לא יהפוך לרפורמי או קונסרבטיבי. זה כבר לא קורה, לא בארץ וגם לא בעולם. המלחמה הזו היא נחלת העבר. התנועות הללו נחלשות ומתקשות בעצמן להביא את דור ההמשך. יתרה מכך, במקומות כמו בארה"ב, עדיף שיהודים ישתייכו לאחד מזרמים אלו מאשר יהיו בלתי קשורים לגמרי, שאז הסיכוי שהם יתבוללו גבוה ביותר".

לדבריו של הרב, עדיף להיות יהודי רפורמי, מיהודי שמנותק מזהותו היהודית "הבעיה המרכזית שלנו היום בעולם הדתי היא עם רבים בדור הצעיר שלא מצליחים למצוא את החיבור לתורה ולתפילה, דור שדבקות בקב"ה היא ממנו והלאה, נוער שהדבר העיקרי אליו הוא מחובר 24 שעות ביממה הוא הסמארטפון, הפייסבוק או האינסטגרם. הלוואי שהיינו מוצאים בקרב רבים בקהילות שלנו דבקות וכמיהה לתורה ולרוחניות, כפי שחוויתי בשבת האחרונה".