הרב נבנצל קורא להצביע בעד ליאון

במכתב תמיכה ששיגר הרב אביגדור נבנצל, מבכירי רבני הציונות הדתית בירושלים, נכתב כי "ראש העיר הנוכחי הרבה לזלזל בקדושת ירושלים" ולכן יש "לתמוך באיש התורה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/10/13 13:27 יז בחשון התשעד

הרב נבנצל קורא להצביע בעד ליאון

הרב אביגדור נבנצל, מבכירי רבני הציונות הדתית בירושלים, קורא היום (ב‘) להצביע מחר בעד המועמד משה ליאון, בבחירות המקומיות בירושלים.

במכתב תמיכה שנשלח למטה ליאון יממה לפני הבחירות המוניציפאליות, כותב רב העיר העתיקה לשעבר כי "מותר לנו ללמוד מניסיון העבר שראש העיר הנוכחי הרבה לזלז בקדושת ירושלים ולהכניס בה דברים שאינם הולמים, סמלים נוצריים ומוזיקה נוצרית ושאר מופעים שאינם הולמים את קדושת המקום".

עוד הוסיף הרב כי הוא קורא לכל מכבדי התורה להצביע בעד איש שומר תורה, הלא הוא משה ליאון למען קדושת התורה וקדושת ירושלים. הרב נבנצל שימש במשך יותר משלושים שנה כרב העיר העתיקה. היום הרב משמש כרב בכיר בישיבת הכותל וגם כר"מ בישיבת נתיב אירה.

בסוף השבוע האחרון, הנחו רבני "תקומה", הרבנים דב ליאור, חיים שטיינר, איסר קלונסקי, דוד חי הכהן כי בסוגיית הבחירות המוניציפליות לערים ולמועצות ברחבי הארץ יש לבחור באדם יירא שמים כפי שהורה בזמנו מרן הגר"א שפירא זצ"ל: "ברור ופשוט כי אנשים דתיים המאמינים בה' ובתורתו הקדושה ושומרי מצוות עליהם יש לסמוך כי יגנו ככל האפשר על ענייני הדת והצביון של קדושת התורה בישראל" ודברים אלו יפים במיוחד לקדושת ירושלים“.