הרב נבנצל: לא מכיר ברב שטרן כרב הראשי לירושלים

הרב נבנצל הודיע כי לא יכיר ברב אריה שטרן כרב העיר ירושלים ומבקש שלא יזמינו אותו לאירועים בהם הוא נוכח. "איני מכיר בר' אריה שטרן כרב עיר הקודש", כתב במכתב לתושבי העיר העתיקה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/10/14 09:22 כט בתשרי התשעה

הרב נבנצל: לא מכיר ברב שטרן כרב הראשי לירושלים
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

ב העיר העתיקה בירושלים, הרב אביגדור נבנצל, הנחשב כאחד מרבני החרד"ל הבולטים, הודיע אתמול (ד') בעקבות הבחירות לרבני העיר ירושלים כי אינו מכיר ברב אריה שטרן, נציג הציונות הדתית, כרב העיר האשכנזי.

במכתב אותו פרסם לתושבי העיר העתיקה כתב הרב נבנצל "הריני להודיע כי איני מכיר בר‘ אריה שטרן כרב עיר הקודש. הנני מבקש של יזמינו אותי לאירועים שבהם הוא נוכח. יותר איני מעוניין לדבר בנושא“.

בעבר תקף הרב נבנצל יחד עם ראש ישיבת הר המור, הרב טאו, את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, על רקע 'אירועים חילוניים' שהתקיימו ברובע היהודי וכתב במכתב כי "במופעים אשר ארגן מר ברקת מאז עלותו לכהן כראש העיר לפני חמש שנים, כאשר נעץ טלפיו בחומה, באירועי הכוונת יהודים לכנסיות ומסעדות פיגולים בעיר העתיקה ובטומאת מוסיקה שלהם, עם מופעי תערובת אליהם נחשפים גם עשרות אלפי יהודים הבאים בכוונה תחילה לאירועים אלו כאשר בתמימותם מכוונים אותם למקומות הנ"ל".

בזמן הבחירות לראשות ירושלים קרא לתמוך במשה ליאון על פני ניר ברקת ואמר כי "מותר לנו ללמוד מניסיון העבר שראש העיר הנוכחי הרבה לזלזל בקדושת ירושלים ולהכניס בה דברים שאינם הולמים, סמלים נוצריים ומוזיקה נוצרית ושאר מופעים שאינם הולמים את קדושת המקום".