הרב נבון: "תורת המלך" מבוסס על מוסר מוסלמי-רצחני

הרב חיים נבון חושב שטוב עשתה הפרקליטות כשסגרה את התיק המשפטי נגד מחברי "תורת המלך", אלא שההחלטה הזו לא באמת משנה את היותו של הספר "חילול השם מזעזע"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/05/12 13:29 ח בסיון התשעב

הרב נבון: "תורת המלך" מבוסס על מוסר מוסלמי-רצחני

"הטענות ש'תורת המלך' הינו דיון הלכתי-אקדמי מופשט - אינן נכונות. זה אינו ספר תיאורטי, אלא ספר מוכוון מעשה, שבסיומו מופיעה גם שורת מסקנות מעשיות. הדיונים ההלכתיים שבספר נועדו לשרת מטרה אחת: למצוא כמה שיותר היתרים להריגת כמה שיותר גויים. לשם כך נעזרים המחברים גם בסברות רעועות, במניפולציה של מקורות חז"ל, ואפילו בוורטאלאך חסידיים" - כך טוען היום (ג') הרב חיים נבון, בהתייחס להחלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד מחברי הספר "תורת המלך".

הרב נבון טוען כי "טוב עשתה הפרקליטות שסגרה את התיק נגד הרבנים", אך לדבריו, החלטה זו איננה משנה את הנזק הכבד שהסב הספר ליהדות. "מדובר בספר נורא, אבל זה לא אומר שההתקפות המשפטיות עליו נעשו בחכמה. מעצר כותבי ההסכמות לספר היה שערורייה וגם טיפשות. גם נגד כותבי הספר עצמם לא היה כדאי להשתמש בכלים משפטיים. זה לגיטימי, אבל לא חכם. המשטרה והפרקליטות רק תרמו לפרסום הספר ומחבריו. אי אפשר להילחם בטעויות רוחניות, אפילו חמורות, בעזרת כלים משפטיים. את החושך לא מגרשים במקל. ובסופו של דבר הפרקליטות נאלצה לסגור את התיק", הסביר הרב נבון בעמוד הפייסבוק שלו.

עם זאת, הרב נבון טוען כי החלטת הפרקליטות איננה משנה את הפגיעה, לדבריו, שפוגע הספר בתורת ישראל. "לעתים קרובות אנשי הימין האולטרה-קיצוני מאשימים את מתנגדיהם באימוץ מוסר נוצרי. "תורת המלך" הוא דוגמה למקרה ההפוך: אימוץ של מוסר מוסלמי רצחני וכפייתו על תורת ישראל. אין חילול השם גדול מזה", מציין הרב נבון.