הרב נבון לרבני "הקו": למה כועסים עליכם? כי אתם מעורבים שוב ושוב בפילוגים

הרב חיים נבון מתייחס לקרע הפנימי בציונות הדתית בעקבות הבחירות לרבנות הראשית וטוען כי "אנשים כועסים כי הזרם הרוחני הזה מעורב שוב ושוב במסעות של רדיפה על רקע רוחני"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/07/13 21:25 כג באב התשעג

הרב נבון לרבני "הקו": למה כועסים עליכם? כי אתם מעורבים שוב ושוב בפילוגים
עצמי, צילום: עצמי

הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין, מתייחס היום (ג‘) לקרע שנוצר בתוך הציונות הדתית בעקבות תוצאות הבחירות לרבנות הראשית. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוא התייחס לטענות שהופנו נגד רבני ”הקו“, זאת לאחר שתלמידי הרב טאו ניהלו קמפיין חריף נגד הרב סתיו. בסקר שערכנו בכיפה לאחר הבחירות, עליו השיבו כ-2,000 גולשים, הצביעו רובם על רבני "הר המור" כאשמים במפלת הציונות הדתית.

”ובכן, על מה באמת יצא הקצף? אנשים כועסים כי הזרם הרוחני הזה (שיש לו ללא ספק תלמידי חכמים חשובים ותרומה רוחנית נכבדה) מעורב שוב ושוב בפילוגים ובמסעות של רדיפה על רקע רוחני“, כתב הרב נבון, ”תחילתו בפולמוס מר שפילג את ישיבת "מרכז הרב", על רקע שיתוף פעולה של הישיבה עם מכון להוראה. לאחר מכן אנשי "הר המור" הובילו פולמוסים מרים, לעתים קרובות אישיים, כנגד המכללות להוראה, כנגד שיטת "רבדים" ללימוד גמרא (וכנגד מפתחי השיטה), כנגד "תנ"ך בגובה העיניים" (בשלושה סיבובים שונים, ולאחרונה נגד המפמ"רית מירי שליסל), ועכשיו - נגד הרב סתיו“.

הרב נבון הוסיף: ”בהקשר הזה אני חוזר ואומר, שלפחות לדעתי זכותם המלאה לתמוך ברב דוד לאו, שהוא מועמד מצוין. אך לא שמעתי מכיוון ההר דברים בעד הרב לאו, אלא רק התקפות חריפות (וברובן לא ענייניות) נגד הרב סתיו. זה מכעיס חלק מהציבור, ודומני שבצדק“.