הרב נבון: לא מקבל את הפסילה של הרב אליהו לתפקיד הרב הראשי

הרב חיים נבון יוצא נגד הניסיון לפסול את מועמדותו של רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, לתפקיד הרב הראשי לישראל: "לא אהבתי את ההתבטאויות שלו, אבל לא לגטימי לטעון שהוא אינו מועמד לגיטימי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/07/13 07:45 ז באב התשעג

הרב נבון: לא מקבל את הפסילה של הרב אליהו לתפקיד הרב הראשי
עצמי, צילום: עצמי

הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין, יוצא להגנת הרב שמואל אליהו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל ואומר כי התבטאויותיו מן העבר אינן סיבה לפסול אותו מלכהן בתפקיד החשוב.

”אני לא מקבל את הפסילה של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי“, כתב הרב נבון בעמוד הפייסבוק שלו, ”לא אהבתי את ההתבטאויות שלו. לחלק מהן הגבתי בחריפות. זה עדיין לא פוסל אותו. לגיטימי לטעון שיש מועמדים טובים ממנו. לא לגיטימי לטעון שהוא אינו מועמד לגיטימי“.

לדברי הרב נבון, לחופש הביטוי יש שני צדדים: ”מי שדורש חופש ביטוי מוחלט (כולל החופש לקבל תקציבי עתק מגופים מדיניים זרים שיממנו את התבטאויותיו), לא יכול לשלול את חופש הביטוי של הצד שכנגד“.

הרב נבון ציטט, לשם השוואה, דברים שאמר בעבר הסופר עמוס עוז על המתנחלים, אותם הגדיר כ“פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים“. לדברי הרב נבון, ”למרות גסות הרוח גדושת ההסתה הזו, איש לא חשב שהוא איננו מועמד לגיטימי לפרס ישראל. והוא אכן זכה בפרס - ובצדק. מותר לאנשים לדבר ולכתוב, גם דברים שלא מוצאים חן בעיניי“.