הרב משה חיים לאו צפוי להגיש את מועמדותו לרבנות ירושלים

אחרי שהפסיד בנתניה, ולמרות הפצרות החרדים, צפוי הרב משה חיים לאו להצטרף הבוקר (ג') להתמודדות על ראשות רבנות ירושלים. המרוויח העיקרי: הרב שטרן בשל פיצול הקול החרדי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/14 06:22 יג בתשרי התשעה

הרב משה חיים לאו צפוי להגיש את מועמדותו לרבנות ירושלים
cc by Shmuelxq, צילום: cc by Shmuelxq

למרות הפצרות החרדים, ולאחר שהפסיד על הקרב ברבנות נתניה, צפוי הבוקר (ג') הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי דוד לאו, להגיש את מועמדותו לרבנות ירושלים ולהתמודד מול הרב אריה שטרן והרב אליהו שלזיגר.

הרב לאו, שהפסיד לפני מספר שבועות למועמד הציוני דתי הרב קלמן בר בעיר מגוריו נתניה, עשה חושבים בימים האחרונים והחליט להתמודד לתפקיד רבה של ירושלים.

בסביבתו של הרב לאו בונים על החיזוק המשפחתי של האח דוד המכהן כרבה הראשי של ישראל והאב ישראל מאיר לאו, המכהן כרבה הראשי של תל אביב ולשעבר הרב הראשי.

מי שעשוי להרוויח מהתמודדותו של הרב לאו, הוא דווקא מועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן. כניסתו של הרב לאו למרוץ תפצל את הקול החרדי שיתחלק בין לאו למועמד החרדי הרב אליהו שלזינגר אשר משמש בשנים האחרונות כרב הפוסק של ירושלים וזוכה לתמיכה רחבה מצד החרדים, זאת למרות שסיכוייו לנצח את הרב שטרן קטנים ממילא.

גורמים במפלגת יהדות התורה בירושלים כבר נזעקו אתמול בעקבות כניסתו של לאו למרוץ ואמרו כי התמודדות זאת תהווה מגש כסף לבחירתו של הרב אריה שטרן לתפקיד. לדברי גורם במפלגה החרדית בעיריית ירושלים, הרב לאו תלמיד חכם וגדול בתורה, אולם הבחירות לרבנות ירושלים הם גם פוליטיקה פנימית ושם הוא כנראה מבין פחות.

"להיכנס למירוץ אחרי הפסד בנתניה מול גוף בוחר שאתה לא מכיר זה כמעט התאבדות. פעולה כזאת רק תפצל את הקול החרדי ותביא להפסד צורב לשני המועמדים החרדים והמלכת הרב אריה שטרן. אין ספק שבמשרדו של סגן השר הרב אלי בן דהן ישמחו לקבל הבוקר את הרב לאו בזרועות פתוחות לזרז את תהליכי הרישום של התמודדותו לתפקיד" אמרו הגורמים החרדים.

גם גורם בבית היהודי הודה ואמר "התמודדות של הרב לאו תעשה לנו את החיים קלים. שני מועמדים חרדים יפצלו את הקולות״.