הרב משה הגר: שלושת הנערים החטופים הצילו את הנגב המערבי

הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית בית יתיר, מתייחס ב´כיפה´ למבצע צוק איתן ולעובדה ששמונה מהנופלים הם בוגרי מכינות. "החבר´ה שלנו נמצאים במקומות החשובים ביותר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/08/14 12:24 ח באב התשעד

"המבצע היה בלתי נמנע, ושלושת הנערים החטופים הצילו את הנגב המערבי. אנחנו לא יודעים מה היה קורה אם לא הייתה מתפתחת הסלמה כתוצאה מהחטיפה אך אין ספק שהם הצילו אותנו. התפללנו הרבה תפילות לחזרתם והתפילות התקבלו בחזרתם של תושבי עוטף עזה", כך אומר הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית בית יתיר, בראיון קצר ל'כיפה'.

"שמונה מהנופלים הם בוגרי המכינות", הוא אומר בגאוות יחידה מהולה בעצב. “זה מספר גדול. החבר'ה שלנו נמצאים במקומות החשובים ביותר, המאתגרים ביותר. חבר'ה עם מוטיבציה ותחושת שליחות".

הרב הגר, אלוף משנה במילואים, סירב להתייחס לשאלה האם יש להמשיך את מבצע צוק איתן בטענה כי אינו בקיא בפרטים, אך ציין לחיוב את התגייסותם של הלוחמים - הסדירים והמילואימניקים - ללחימה בעזה. “המיוחד במלחמה הזו היא האחדות, שממילא מקרינה על הצבא. יש תחושה של שליחות והרגשה שמדובר בדבר חשוב. המוטיבציה בסדיר ובמילואים גבוהה ביותר וההתייצבות מעוררת שמחה וגאווה. יש תחושה שהמבצע הייתה מחויבת המציאות. זה היה בלתי נמנע".

לדבריו, לאחר השגת הכוחות לגבול עזה, המטרה כעת היא השבת החיים ביישובי עוטף עזה למסלולם. “תפקידנו עכשיו לעזור לתושבי עוטף עזה ולאפשר להם לחזור לשגרת חיים נורמלית. זו משימה של בוגרי המכינות".