הרב משה הגר: לא מחליטים החלטות הרות גורל באמצעות כדורגל

המועמד של מפלגת יחד מגיב בראיון ל´כיפה´ לשריונו של אלי אוחנה, ואומר "זה משקף את המגמה של הבית היהודי וההתרחקות מהעולם הרבני. לא מצביעים על פי ניסיון במגרש הכדורגל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/15 10:57 ז בשבט התשעה

הרב משה הגר: לא מחליטים החלטות הרות גורל באמצעות כדורגל
דוברות, צילום: דוברות

הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית יתיר והמועמד במקום הרביעי ברשימת מפלגת יחד לכנסת מגיב בראיון ל'כיפה' על שריונו של אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי לכנסת.

"המהלך משקף את המגמה של הבית היהודי וההתרחקות מהעולם הרבני. זו מגמה מאוד בוטלת שזיהיתי כבר לפני שנתיים ולכן אני לא בבית היהודי. עכשיו יש אנשים חדשים שמבינים את התהליך הזה ומקומם יהיה ביחד. מי שמשחק כדורגל יצביע לבית היהודי אבל בין כדורגל והחלטות הרות גורל שנוגעות לציונות הדתית לכלל ישראל אין קשר", אומר הרב הגר. “אני לא מזלזל בכדורגל אבל צריך להבין שזה לא הכל. אני מאמין שזה ירחיק ציבורים רבים מהבית היהודי, ואני שמח שיש להם בית אצלנו".

"יש תהליך של התרחקות מעולם התורה ומדעתם של רוב הרבנים של הציונות הדתית. המגמה הזו אינה טובה. מי שרוצה להזדהות איתה שיזדהה אבל היא נובעת מרצון להתחבר לעולם החילוני. הבריחה מעולם התורה הובילה אותי למקום אחר".

"השאלה אינה בגודל אלא באיכות האנשים", אומר הרב הגר בתשובה לשאלה האם לא חשוב יותר להגיע לכמות גדולה של חברי כנסת, ומכאן להשפיע יותר. “המחנכים וגדולי התורה מזדהים יותרעם מפלגת יחד מאשר עם הבית היהודי. לא צריך כמות, צריך איכות. גם מפעל ההתיישבות התחיל בקטן והיום כל הציונות הדתית תומכת בו. לא מתחילים מרוב העם אלא מאנשים אידיאליסטים שמאמינים בדרך".

"אנחנו לא מחליפים את הבית היהודי”, מבהיר הרב הגר. "אנחנו 'משהו ישן ממשיך'. ממשיכים את עולם התורה, את ביטחון המדינה ואת הדאגה לארץ ישראל. אנחנו ממשיכים את הדורות הקודמים. זה משהו אחר ושונה. הבית היהודי הלך לכיוון של התחברות לעולם הכללי. זה יפה, אבל זה בא על חשבון פגיעה בכנף הימנית של המטוס - עולם התורה. החברה הענייה ביותר היא החברה החרדית ובה פגעו בתקציב הישיבות. יש פגיעה אנושה בעולם התורה".

"יש להערכתי בציונות הדתית ציבור שקרוב יותר לציבור החילוני ולא לציבור הדתי. ברור לחלוטין שהנטייה של הבית היהודי היא התחברות לעולם הכללי והחילוני וכל אחד צריך לבחור איך להציל את מדינת ישראל. יש כאן פספוס גדול בשמירה על האופי התורני של ישראל. יש מקום למפלגה כמו הבית היהודי אבל מרכז הכובד של הציונות הדתית צריך להיות בהתקפה נגד עולם התורה".

הרב הגר התייחס בשולי הראיון לשאלת האיחוד עם מיכאל בן ארי. לדבריו, בניגוד לטענות לא מדובר בשאלה של מיקומים אלא בבעיות מהותיות בדרך. “אנחנו מפלגה שמקשיבה לרבנים. הצגתי בפני הרב דב ליאור את השאלה הקשורה לעליה להר הבית והוא, ושאר הרבנים יכריעו בסוגיה. עמדתי היא שצריך להקשיב לפסקי הרבנות הראשית ואני אישית לא עליתי להר הבית, אך אני לא פוסק והרבנים הם שיכריעו בסוגיה. אין כאן סכסוך בנושאי מיקום אלא בערכי ליבה, והיא תוכרע על ידי דעת תורה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן