הרב מצגר: שירת נשים? אני קורא תהילים ומתעלם

הרב הראשי לישראל התייחס להדחת הצוערים הדתיים מבה"ד 1 בשל סירובם להשתתף באירוע שכלל שירת נשים ואמר כי באירועים דומים הוא "קורא פרק בתהילים כדי להסיח את דעתי"

חדשות כיפה אורי פולק 13/09/11 12:39 יד באלול התשעא

הרב מצגר: שירת נשים? אני קורא תהילים ומתעלם
Itzik Edri -cc-by, צילום: Itzik Edri -cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, מתייחס היום (ג') לראשונה לסוגיית הדחתם של הצוערים הדתיים מבה"ד 1, לאחר שסירבו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים. בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" הוא טוען כי באירועים דומים הכוללים שירת נשים הוא לא יוצא בהפגנתיות מהאולם אלא נשאר בו ומסיח את דעתו מההופעה.

בתשובתו טוען הרב מצגר כי כשעולה זמרת באירועים רשמיים בהם נדרשת נוכחותו כרב הראשי לישראל, "אני מביא איתי ספר תהילים וקורא פרק בתהילים כדי להסיח את דעתי". עם זאת וביחס לתופעת שירת הנשים בצה"ל, הרב מצגר שולל את הפתרון שהציע הרב הצבאי הראשי היוצא, הרב אביחי רונצקי, שהציע לחיילים להישאר באולם ולהתעלם. "זו פעם ראשונה שאני שומע על פתרון כזה והוא לא נראה לי", ציין הרב מצגר.

בהתייחס לשירת נשים באופן עקרוני, הרב מצגר הצדיק את העמדה ההלכתית האוסרת שמיעת קול נשים שרות והסביר כי "זו מחמאה שאנחנו לא רוצים לשמוע נשים שרות שכן ששירה יפה יכולה להוביל למחשבות לא טובות והחשש הוא, שבעקבות השירה יתרחשו גם מעשים שאינם נאותים".

הוא ציין כי בשולחן השבת בנותיו "שרות נפלא" את הזמירות, אך "רק כשהן לבדן וזאת מפני שההלכה קובעת כי 'קול באשה ערווה'".

כזכור, השבוע נפגש הרב מצגר, יחד עם הרב שלמה עמאר, עם הרמטכ"ל בני גנץ - זאת בין היתר לאור הדחת הצוערים הדתיים באירוע המדובר. במהלך הפגישה הציעו הרבנים הראשיים לרמטכ"ל כי הוא יאסור שירת נשים בצה"ל - אך הרמטכ"ל סירב לעשות זאת. עם זאת, הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, צפוי למסור בימים הקרובים את עמדתו ההלכתית בנוגע לתופעה.