הרב מצגר קרא למתמחים: חזרו לעבודה, זה פיקוח נפש

הרב הראשי לישראל קרא למתמחים לסיים את הסכסוך מול משרד האוצר ו"לעשות כל דרך שהיא לחזור לשולחן הדיונים ולא להשבית מאומה מהרפואה שהם חייבים אליה"

חדשות כיפה אורי פולק 11/10/11 12:12 יג בתשרי התשעב

הרב מצגר קרא למתמחים: חזרו לעבודה, זה פיקוח נפש
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, קרא היום (ב') לרופאים המתמחים לפעול להפסקת השביתה ולחזור לעבודתם, זאת מחשש לפיקוח נפש.

בראיון לרדיו "קול ברמה", אמר הרב מצגר כי "אין כמו תורת ישראל שמחנכת אותנו על ערך חיי האדם שהוא קדוש ועליון. אומנם אדם יסודו מעפר וסופו לעפר, אבל זה רק מבחינה רוחנית". לדבריו, "ערך חיי אדם הוא עליון ביותר. לכן, מתבקשת מכל רופא, קריאתי ביום שכזה - לאמץ את שבועת הרופאים שהם עצמם נקטו בה, ולעשות כל דרך שהיא לחזור לשולחן הדיונים ולא להשבית מאומה מהרפואה שהם חייבים אליה, כדי להציל חיי אדם".

הרב מצגר השווה בדבריו בין שכרם של הרבנים לשכרם של הרופאים וציין כי "ידוע שהרבנים הם רופאים לנשמה. הרופאים הם מצילי נפשות. אנחנו הרבנים יכולים להוות דוגמה - כמה שניסו להעלות את שכרם של הרבנים, אני חושב שהרופאים מקבלים יותר. אם הרבנים לא שובתים, מבינים שהם עושים מלאכת קודש כשליחים, זוהי שליחות יהודית ולאומית, כך גם הרופאים".

עוד קרא הרב מצגר להידברות בין המתמחים לבין משרד האוצר וראש הממשלה, על מנת להביא לסיומו המהיר של המשבר. הוא סיכם כי "מגיע לרופאים שכר הולם, אבל צריך לשבת סביב שולחן הדיונים ולא לנקוט בצעדים קיצוניים שעולים בחיי אדם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן