הרב מצגר על הדרת נשים: "התקשורת מגזימה"

הרב הראשי לישראל מתח ביקורת על כך שהתקשורת "לוקחת מקרים חריגים ומנפחת אותם", סביב נושא הדרת נשים בישראל. לדבריו, "מי שרוצה הפרדה – יעשה זאת במסגרת פרטית"

חדשות כיפה אורי פולק 22/12/11 18:14 כו בכסלו התשעב

הרב מצגר על הדרת נשים: "התקשורת מגזימה"
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, תקף היום (ה') את התקשורת וטען כי השיח המתפתח סביב הדרת נשים בישראל הינו הקצנה של אירועים חריגים.

בראיון לרדיו "קול חי" אמר הרב מצגר כי "מי שרוצה מחיצות שיעשה את זה במסגרת פרטית, אי אפשר לדרוש מציבור כללי שנמצא באוטובוס ציבורי לעשות את מה שאתה מחמיר על עצמך".

עוד טען הרב הראשי כי על הצדדים בעם לשאוף לעיסוק בעניינים המשותפים ולא המפרידים. "אני קורא לכל הצדדים - תפסיקו לחפש סיבות לעוינות ולאיבה ולמחלוקת. אנחנו לא בתקופה שיכולים להרשות לעצמנו לריב. אנחנו עם אחד וצריכים לחפש את המוצא של כבוד ופתרון לכל דבר", אמר הרב מצגר, שהוסיף כי "לא לעשות פרובוקציות מאידך, ולא להיות קיצוניים ולהגזים בדברים שלא היו בהיסטוריה - לא שאלים, לא נשות השאלים ולא קיצוניות של מחיצות".

"אני חושב שהתקשורת קצת מגזימה בנושא של הדרת נשים. דברים כמעט לא השתנו. לוקחים מקרים חריגים ומנפחים אותם, ותמיד צריך לשמוע את שני הצדדים", טען הרב מצגר בראיון. הוא ציין, בהתייחס לסוגיית שירת נשים בצה"ל, הרבנים הראשיים נפגשו עם הרמטכ"ל - אך התקשורת התייחסה למפגש באופן מוגזם.

"למחרת כל הכותרות היו בהגזמה גדולה - אסור לנשים לשיר. לא דיברנו מלה על לאסור על חיילות לבוא ולשיר. לא שאלו ולא הבענו דעתנו. רק ביקשנו למצוא מוצא של כבוד שמי שלא מעוניין לשמוע שירה של חיילת תתאפשר לו האפשרות הזאת", אמר הרב מצגר.