הרב מצגר מערער לעליון על עונש המאסר שקיבל

הרב הראשי לשעבר שהורשע על פי הודאתו בעבידות שוחד ונידון לארבע וחצי שנות מאסר, מערער לבית המשפט העליון על העונש ומסקש לדחות את ביצוע גזר הדין עד לדיון בערעור

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/17 13:59 ז באדר התשעז

הרב מצגר מערער לעליון על עונש המאסר שקיבל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, שהודה בקבלת שוחד של מיליוני שקלים ובעבירות מס, הגיש לבית המשפט העליון ערעור על גזר הדין שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי, מאסר של ארבע שנים וחצי.

הרב מצגר ביקש מביהמ"ש העליון לקיים את הדיון בערעור לפני מועד כניסתו לכלא, בעוד חודשיים, כך דווח בקול ישראל. כזכור, במסגרת עסקת הטיעון הודה הרב מצגר ברוב העבירות בהן הואשם וסוכם כי יירצה מאסר של 3.5 שנים. בית המשפט המחוזי לא קיבל את עונש המאסר שעליו סוכם בין הפרקליטות לעורכי הדין של הרב מצגר, וקבע כי הרב יישלח ל4.5 שנות מאסר.

לפני כשבוע וחצי, כשניתן גזר הדין המחמיר בשנה את מה שסוכם עליו בעסקת הטיעון, ביקר עורך הדין יהודה פריד, שמייצג את הרב מצגר, בגלי צה"ל את החלטת בית המשפט לא לקבל את ההסדר ולהחמיר את העונש. "פעם ראשונה שעובד ציבור שם בצד את האגו שלו ולא מנהל משפט הוכחות שמבזבז כספי ציבור, ומודה ולוקח אחריות".

"זה מסר", אמר עורך הדין, שמרשו הואשם בקבלת שוחד בסך חמש מיליון שקלים. "עכשיו איזה מסר יהיה לעם, לעובדי ציבור הבאים? 'אל תחתמו על הסדרי טיעון, כי אם תחתמו על הסדרי טיעון, אתם תודו, בית המשפט לא יקבל את זה ועכשיו תעמדו מול שוקת שבורה?'"

הרב מצגר, התראיין אז לערוץ 10 ואמר כי הוא המום מההחלטה: "אני חייב להודות שאני המום וכואב, וחושב שזה עדיין בר תיקון. חתמתי על עסקת טיעון כי חשבתי שיש בזה עניין אישי לחסוך עינוי דין וכאב מהמשפחה שלי וגם נלקחת אחריות כאיש ציבור - לחתום ולסיים את הפרשה".